среда, 20. новембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Преносимо > Таблоидни "братоубилачки" рат - ко ће пре у затвор?
Преносимо

Таблоидни "братоубилачки" рат - ко ће пре у затвор?

PDF Штампа Ел. пошта
Владан Динић   
недеља, 21. децембар 2014.

Да су перјанице и ударне песнице владајућег режима, “Информер” и “Курир” за било ког у Србији писали оно што данима пишу о себи – органи истраге би одавно закуцали на пенџер прозиваних, а знајући, кога “Апсанер” и “Пони експрес” прозову, ћебе, па правац 29. новембар, или директно у Бачванску?!

Драган Ј. Вучићевић и Александар Родић били би, наравно, одавно – ухићени!

Јер, ово што се данима догађа на релацији “Информер” ,ДЈВ-а (Драгана Ј. Вучићевића) и “Курира”– АР (Аце Родић и оца му – Р.Р. (Радисава Раје Родића) није забележено у писаној штампи од Гутенберга до данас, кад је у моди “копи-пејс” новинарство?!

Дакле, братоубилачки новински рат између медијских штампаних узданица напредног режима, “Службеног гласника” ИФОРМЕР ДЈВ-а и “лажовског и пљачкашког” “Курира” Александра Родића чини се доживљава свој крешчендо.

“Информер” и његов глодур тренутно, чини се, у понедељак 15. децембра лета господњег 2014., године на издисају, поентирају на првој страници:

Наднаслов: Удар на “Медијску мафију”

Наслов: РОДИЋ ПОД ИСТРАГОМ!

Поднаслови: Надлежни испитују умешаност газде “Курира” Александра Родића у пљачку државних банака; о Истражује се и његове (ваљда Родићеве?) везе са Богићевићем, с којим је 2011. тајно куповао “Политику” и “Новости”...

Онда, на унутрашњим страницама, ваљда да би више доакао Родићима, Драган Ј. Вучићевић, користећи по свом обичају, свог наводног, махом непостојећег и измишљеног инсајдера и неименовани извор близак Родићу(?!) – обелодањује да “Апсанер” сазнаје да се А.Р. (Александар Родић) наводно хвали да га “штите најмоћније амбасаде”, да се редовно састаје са Кирбијем, Девенпортом, и да они неће дозволити ни истрагу против њега и “Курира”, а још мање некакву оптужбу...

Некако скромније него претходних дама, ваљда због викенда, у понедељак, 15. децембра, у провинцијском издању, и “тек на 7. страници”, “Курир” објашњава:

Наднаслов: Ево зашто лаже уредник СЛУЖБЕНОГ ГЛАСНИКА

Наслов: ИНФОРМЕР НАПАДА ПО НАЛОГУ ВЛАСТИ, ХОЋЕ ДА УЋУТКАЈУ КУРИР

Поднаслов: Режимски новинар Драган Ј. Вучићевић добио је налог од појединаца из власти да нападне наш лист само уазо што критикује председника Србије (дакле Томислава Николића?, примедба уредника), Владу и њене министре.

(Добро, да питам: јел се у Владу убраја и А.В? Или је Влада Србије једно, а ППВ друго?!)

Али зато, дан раније, у недељу 14. децембра, дан кад “Информер” због суботњег двоброја, не излази, на страници 8, “Курир” констатује:

Наднаслов: ПЛАЋЕНИК радио најпрљавије послове за шефове

Наслов: ВУЧИЋЕВИЋ ПО НАЛОГУ ТАЈКУНА НАПАДАО И ВЕРИЦУ БАРАЋ

Поднслов: Без стида: Уредник “службеног гласника! Информер својевремено у дневном листу “Прес” сатанизовао председницу Савета за борбу против коеупције.

(Опс: Ово је тачно, али је и “Курир” прећутао извештај Верице Бараћ о корупцији у медијима, о спрези тајкунских пара, маркетиншких агенција и уређивачке политике...Јер, осим “Сведока” који је пренео комплетан извешта Верице Бараћ и, нешто доцније “Политике”, сви остали медији су ћутали као заливени.

Могао бих дуго да, ређајући само наслове са прве стране “Информера”, или “Курира” да увесељавам читаоце, али викенд издање Информера (субота – недеља, 13.-14. децембар) завређује бар позорност:

Наднаслов: БРУКА Тужилаштво штити плачкаша државних банака

НАСЛОВ: Миљко, Родић је урадио исто што и Богићевић и Перчевић! Шта чекаш?

“Курир”, субота, 13. децембар

Наднаслов: Тајкунски плаћеник

Наслов: Мишковић купио Вучићевићу кухињу, шпорет, телевизоре..., хонду ЦР-В

Информер: Дан раније, петак 12 децембар

Наднаслов: Специлајни тужилац игнорише доказе да је газда “Курира” покрао државу

НАСЛОВ: Миљко, да ли је Родићу дозвољено да пљачка милионе из државних банака?!

Курир, петак, 12. децембар

Наднаслов: КРАЈЊЕ ВРЕМЕ, државо истражи да ли је режимски новинар учествовао у великој пљачки

Наслов: ВУЧИЋЕВИЋУ, ОБЈАСНИ ГДЕ ЈЕ НЕСТАЛО 16 милиона евра?

Поднаслови: БАХАТО: Када су угашене новине Прес, на чијем челу је био Драган Ј. Вучићевић, садашњи власник “службеног гласника” Информер, њихови власници оставили су за собом огромне дугове и неплаћене порезе

Информер, 12. децембар:

Наднаслов: “Курир” опљачкао Србију

Наслов: Јешић: Родић од државе узео 3.000.000 евра, и није вратио ни динар

Поднаслови: Због пљачке државних банака већ су ухапшени Антонић, Перчевић и Богићевић; Државо, ко штити Александра Родића?

Информер, среда 10. децембар.

НАСЛОВ: Државо, под хитно истражи лоповлуке Родића и “Курира”

Поднаслов: За колико је овај човек оштетио Развојну банку Војводине? о Како је и по чијем налогу отимао “Новости” и “Политику”? о Како је незаконито пререгистровао “Курир”? о Какве су његове везе са пљачкашима “Азотаре”?

Информер, уторак 9. децембар 2014.

Наднаслов: Жути бизниси Александра Родића

Наслов: Пајтић и ДС држе “Курир” преко РБВ

Поднаслови: Курир пре 2012. од Развојне банке Војводине добио милионски кредит који до данас није враћен! о Родић сада од државе тражи да му отпише овај дуг!

Информер, понедељак 8. децембар 2014.

Наднаслов: Богићевић послао поруку из затвора:

Наслов: Газди једних новина дао сам 1.000.000 евра

Наднаслов: Ко о чему “Курир” о поштењу

Наслов: РОДИЋУ, БАНДО ЖУТА

Поднаслови: Александар Родић 2012. од ДС узео силне паре да би нападао СНС о “Курир” глуми независно новинарство и великог критичара политике ДС, а од Пајтића годинама узима милионе о Тако су само 16. јула 2014. добили 2,2 милиона динара за фантомски пројекат “Курир Војводина”

Информер, двоброј, 6. и 7. децембар

Наднаслов: Мрачне тајне газде “Курира”

Наслов: Родићу, Ми нисмо лопови, а ти?

Иако је ово брука за посрнулу новинарску професију, можда је на неки начин добро за будућност и опстанак штампаних медија на овим просторима. Уз то, чини ми, а осећај ме не вара: да су овог пута са својим информацијама о другој новини и “Курир” и “Информер”, ма како то нелогично изгледало, у праву!

Јасно се види, из текстова којима обасипају јавност, да је држава неким новинама мајка, а већини маћеха.

Дуго сам размишљао, зашто се нова власт увек оснони и ослања на такве људе? Људе који немају ни част ни образ, који пре имају ђон?

Људе који су за шаку динара спремни да погазе све каноне журналистике, сва правила од Гутемберга до данас?

Истовремено и људи који ће, увек кад загусти, опет променити дрес зарад интереса новог тајкуна, новог центра моћи, или политичке странке?

Убеђен сад да ће такву судбину, пре свега од “Курира” и “Информера” доживети управо Српска напредна странка?

Претерујем?

Па, погледајте како су прошли “жути”?

Добро, али то није одговор зашто се власт увек ослања на такве људе који немају ни своје мишљење, ни професионалност, ни страх од Бога?

Просто?

Само такви никоговићи могу у медијима по налогу тренутних газди да измишљају афере, да пакују лажне оптужнице, да безразложно правдају глупе потезе власти... Јер, они дуги, а верујте ми има и њих, такав поданички однос према газдама, или властодршцима никад не би прихватили...

Без обзира на цену која није мала...

Зато, ако и сад, неки центар моћи у Србији, а уна се да су то или Вучић или Кирби и Девенпорт, одлуче да прекину братоубилачки рат “Курира” и “Информера” биле велика штета.

За српско новинарство.

И Србију.

(Владан Динић – Сведок)

 

Од истог аутора

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер