Početna strana > Hronika > Glas Amerike: Đaci u SAD uče da prepoznaju „lažne vesti“ u okviru predmeta koji se zove „medijska pismenost“
Hronika

Glas Amerike: Đaci u SAD uče da prepoznaju „lažne vesti“ u okviru predmeta koji se zove „medijska pismenost“

PDF Štampa El. pošta
nedelja, 22. april 2018.

Neki srednjoškolci u SAD i širom sveta sada počinju da uče kako da razlikuju lažne od pravih, proverenih vesti, u okviru predmeta koji se zove „medijska pismenost“, prenosi Glas Amerike.

Profesorka društvenih nauka Patriša Hant koristi digitalni kurs nazvan „Checkology“ da bi svojim đacima pružila primere vesti i informacija koje su ili činjenično tačne, obmanjujuće ili jednostavno – neistinite.

„Đaci su bombardovani informacijama, kao i takozvanim vestima, lažnim vestima, glasinama na internetu i pogrešnim informacijama. Nadam se da će na mojim časovima naučiti da prepoznaju kvalitetno novinarstvo kao i da će moći da identifikuju neobjektivne, neizbalansirane, lažne vesti, propagandu i slično“, izjavila je Hant.

Studije pokazuju da se tinejdžeri uglavnom informišu na društvenim medijima a takođe su skloniji da veruju informacijama koje dobiju od svojih vršnjaka.

Učenica Emori namerava da pristupa društvenim medijima sa većom kritičnošću.

„Sada znam kako da dešifrujem šta je stvarno a šta lažno i na šta da obratim pažnju“, izjavila je Emori Gant, učenica srednje škole Vejkfild.

„Želimo da učenici izađu sa ovih časova sposobni da procene kredibilitet svih vesti i informacija na koje naiđu“, kaže Emori Gant.

Hiljade prosvetnih radnika koriste digitalni kurs „Checkology“ u SAD i još 90 zemalja da bi pomogli učenicima da sami prepoznaju da li je to što čitaju ili gledaju tačno – ili ne.

(Fonet)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner