Хроника

Глас Америке: Ђаци у САД уче да препознају „лажне вести“ у оквиру предмета који се зове „медијска писменост“

Штампа
недеља, 22. април 2018.

Неки средњошколци у САД и широм света сада почињу да уче како да разликују лажне од правих, проверених вести, у оквиру предмета који се зове „медијска писменост“, преноси Глас Америке.

Професорка друштвених наука Патриша Хант користи дигитални курс назван „Checkology“ да би својим ђацима пружила примере вести и информација које су или чињенично тачне, обмањујуће или једноставно – неистините.

„Ђаци су бомбардовани информацијама, као и такозваним вестима, лажним вестима, гласинама на интернету и погрешним информацијама. Надам се да ће на мојим часовима научити да препознају квалитетно новинарство као и да ће моћи да идентификују необјективне, неизбалансиране, лажне вести, пропаганду и слично“, изјавила је Хант.

Студије показују да се тинејџери углавном информишу на друштвеним медијима а такође су склонији да верују информацијама које добију од својих вршњака.

Ученица Емори намерава да приступа друштвеним медијима са већом критичношћу.

„Сада знам како да дешифрујем шта је стварно а шта лажно и на шта да обратим пажњу“, изјавила је Емори Гант, ученица средње школе Вејкфилд.

„Желимо да ученици изађу са ових часова способни да процене кредибилитет свих вести и информација на које наиђу“, каже Емори Гант.

Хиљаде просветних радника користе дигитални курс „Checkology“ у САД и још 90 земаља да би помогли ученицима да сами препознају да ли је то што читају или гледају тачно – или не.

(Фонет)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]