Хроника | |||
Глас Америке: Ђаци у САД уче да препознају „лажне вести“ у оквиру предмета који се зове „медијска писменост“ |
недеља, 22. април 2018. | |
Неки средњошколци у САД и широм света сада почињу да уче како да разликују лажне од правих, проверених вести, у оквиру предмета који се зове „медијска писменост“, преноси Глас Америке. Професорка друштвених наука Патриша Хант користи дигитални курс назван „Checkology“ да би својим ђацима пружила примере вести и информација које су или чињенично тачне, обмањујуће или једноставно – неистините. „Ђаци су бомбардовани информацијама, као и такозваним вестима, лажним вестима, гласинама на интернету и погрешним информацијама. Надам се да ће на мојим часовима научити да препознају квалитетно новинарство као и да ће моћи да идентификују необјективне, неизбалансиране, лажне вести, пропаганду и слично“, изјавила је Хант. Студије показују да се тинејџери углавном информишу на друштвеним медијима а такође су склонији да верују информацијама које добију од својих вршњака. Ученица Емори намерава да приступа друштвеним медијима са већом критичношћу. „Сада знам како да дешифрујем шта је стварно а шта лажно и на шта да обратим пажњу“, изјавила је Емори Гант, ученица средње школе Вејкфилд. „Желимо да ученици изађу са ових часова способни да процене кредибилитет свих вести и информација на које наиђу“, каже Емори Гант. Хиљаде просветних радника користе дигитални курс „Checkology“ у САД и још 90 земаља да би помогли ученицима да сами препознају да ли је то што читају или гледају тачно – или не. (Фонет) |