Црква и политика
|
|
Владика Артемије
|
петак, 14. мај 2010. |
Моја борба за Косово јесте повод и разлог бесомучне хајке коју су у протекла три месеца, посебно на почетку и у време трајања Сабора потпиривали масмедији у Србији. Питање Косова је морало да се скине са дневног реда и моје присуство тамо била је сметња поменутој идеји.
|
Црква и политика
|
|
Монаси манастира Црна река
|
петак, 23. април 2010. |
Суспендовање нашег Архијереја и старца, који ходи у „духу и истини“ као прави слуга Христов, што ће сваки његов добронамерни сабрат Вашег Свештеног Сабора посведочити, представља прави преседан у ближој и даљој историји наше помесне Цркве.
|
Црква и политика
|
|
Папa Бенедикт XVI
|
субота, 03. април 2010. |
Према социјалном учењу Католичке цркве, могуће је градити истински људске односе и у оквиру привредне делатности, а не само ван ње или „после“ ње. Поље економије није нити етички неутрално, нити је привреда по природи својој нехумана или недруштвена.
|
Црква и политика
|
|
Слободан Антонић
|
петак, 19. март 2010. |
Морамо сви бити мудри, а нарочито наши архијереји. На њима је велика одговорност, да интересе Цркве и православног народа ставе изнад својих личних интереса, неспоразума и омраза. Само „мудри као змије и безазлени као голубови“ можемо да се одупремо још једном страшном искушењу.
|
Црква и политика
|
|
Вељко Ђурић Мишина
|
субота, 13. март 2010. |
Црква је институција од великог угледа у народу и зато ће доживљавати нападе оних којима та чињеница смета. Истовремено, они који се налазе на врху као да су се одметнули од њене суштине и дају свој, често негативан, утисак у народу.
|
Црква и политика
|
|
Ден Бош
|
уторак, 23. фебруар 2010. |
Кардинал Левада је истакао да Степинац, мада мученик због тога што је био у затвору, никада није био у прилици да носи одличја свог кардиналства. „Он је живео на месту где се налазио... жртвујући свој живот за истину и јединство Цркве у Хрватској."
|
Црква и политика
|
|
Отац Антоније
|
понедељак, 22. фебруар 2010. |
Црква траје много дуже него држава и она има своје каноне за све ове ствари које ми сада имамо пред собом. Они који се сада позивају на то да раде по канону грубо га руше и овде се ради о узурпацији епархије од стране Синода.
|
Црква и политика
|
|
Епископ Атанасије
|
среда, 17. фебруар 2010. |
Не може се бранити владика Артемије стварањем парацрквених групица које прете не само јединству епархије, већ и целе СПЦ. Не може се градити култ једне личности, а истовремено газити ауторитет патријарха, Светог синода и свештеног Сабора СПЦ.
|
Црква и политика
|
|
Ана Радмиловић
|
понедељак, 15. фебруар 2010. |
Да ће Артемије проћи слично као српски лидери на Косову који су препознати као лопови који у име „одбране српства“ раде свакојаке непојамне марифетлуке, требало је да буде јасно још од случаја Црна Река.
|
Црква и политика
|
|
Патријарх Иринеј
|
четвртак, 28. јануар 2010. |
Та деоба између истока и запада траје вековима. Можда је време дошло да о том проблему приступимо на најозбиљнији начин. А како се може приступити ако нема разговора. Tај догађај и сусрет је неопходан да би почели да се решавају проблеми.
|
|
Црква и политика
|
|
Зоран Чворовић
|
четвртак, 29. април 2010. |
Још једном се видело да су због политичких интереса жртвовани, не владика Артемије, понајмање два асистента, већ слобода и право, као темељ једне државе. Крајње је време да се освестимо!
|
Црква и политика
|
|
Епископ шабачки Лаврентије
|
субота, 03. април 2010. |
Jош кад се патријарх Павле разболео и кад смо видели да треба да бирамо новог патријарха, моје мисли биле су да би најбоље било да то буде тадашњи владика нишки Иринеј.Србија Васкрс 2010. године дочекује радосније него икада раније.
|
Црква и политика
|
|
Патријарх Иринеј
|
петак, 02. април 2010. |
Васкрсење нас позива да чувамо јединство своје свете Цркве и да никада своје земаљске интересе не претпостављамо интересу Заједнице и свеопштег добра. Свети апостол Павле нас упозорава да не будемо „тврдоврати и непокорни”. Живимо, отуда, у јединству наше Мајке Цркве...
|
Црква и политика
|
|
Владимир Димитријевић
|
уторак, 16. март 2010. |
У случају владике Артемија није у питању само „геополитика“, него и „мистика“. Једноставно, нашао се на путу „Њу ејџа“, доба у коме „не сме бити два мишљења кад је плурализам у питању“. Да ли ће мудрост и добра воља у његовом случају победити неразум остаје да се види.
|
Црква и политика
|
|
Милан В. Мићуновић
|
четвртак, 04. март 2010. |
Како књижити милостињу у манастиру Црна река несрећним и сиротим Србима, када им се даје колико се може. У коју књигу то уписати, када је Христ рекао да милостињу ваља чинити тако да једна рука не зна када друга даје.
|
Црква и политика
|
|
Александар Б. Ђикић
|
уторак, 23. фебруар 2010. |
Прле и Тихи крећу у акцију, Давид узима праћку, устаје раја кô из земље трава, рађа се сајбер покрет отпора! Разни домаћи и инострани сајтови православног усмерења постају једина места на којима се може саопштити нешто што одудара од оркестриране кампање.
|
Црква и политика
|
|
Григорије Војводић
|
четвртак, 18. фебруар 2010. |
Без обзира на то ко је коме ту мрачан, владика Артемије се нашао на путу многима, од ситних српских лифераната, тајкунчића и политичара па све до великих “босова” нарко-мафије, међу којима су и чланови бивше администрације Била Клинтона и ЕУ.
|
Црква и политика
|
|
Велибор Џомић
|
уторак, 16. фебруар 2010. |
Парадокс је да патријарха Иринеја верској толеранцији уче они који су и те како нетолератни прво према Српској цркви, а потом и према свакој традиционалној цркви и верској заједници која се не уклапа у њихов идеолошки калуп.
|
Црква и политика
|
|
Дамир Мариновић
|
недеља, 31. јануар 2010. |
Наравно да се од патријарха очекује више флексибилности и дипломатског такта и вештине него од владике, али наравно не по сваку цену и не науштрб истине и правде. Због тога на том путу тражења мере, умерености и обазривости истина не сме да заврши као колатерална штета. |
Црква и политика
|
|
Ана Радмиловић
|
среда, 27. јануар 2010. |
Џозеф Бајден, као и председник Тадић, вероватно мисли да политика коју води манастир Високи Дечани представља модел неке будуће политике коју ће Србија морати да води на Косову. А то је разговор и напор да се сачува шта се сачувати може.
|
|