Početna strana > Rubrike > Komentar dana > Ne-mediji i produkcija ništavila
Komentar dana

Ne-mediji i produkcija ništavila

PDF Štampa El. pošta
Slobodan Antonić   
četvrtak, 22. april 2010.
Ko je u četvrtak, 22. aprila, ujutru, otvorio veb stranicu B92 ili Blica, mogao je da vidi šta znači izraz ne-događaj. To je događaj koji, ma koliko važan, ne odgovara našoj interpretaciji stvarnosti, pa ga zato ignorišemo. Takav ne-događaj je za B92 i Blic bio otvaranje Avalskog tornja.
Dakle, najvažnija vest, za jutro 22. aprila, po B92 bila je ona pod naslovom: „O seksualnosti tek u sedmom razredu“. Početak te vesti glasi ovako: Đaci u Nemačkoj se već u petom razredu susreću sa pojmovima puberteta, menstruacije i trudnoće, a učenici u Srbiji tek u sedmom razredu“[1]. Zašto li odmah pada na pamet čuvena „Leposava“ i opis časa „političke korektnosti“? („Kad su juče na B92 javili da i dalje zauzimamo neslavno prvo mesto u svetu po broju prljavih gaća, odvezanih pertli i okrnjenih tanjira, jeza me obuzela i intenzivno se stidim što sam pripadnik ove nacije“[2]). Druga B92 vest se ticala odluke Ustavnog suda o poslaničkim blanko ostavkama, a treća normalizacije avio-saobraćaja sa beogradskog aerodroma. I tako, redom, događaj u kome je učestvovao čitav državni vrh Srbije i milion građana ove zemlje (koji su dali priloge za obnovu Tornja), događaj od nesumnjive simbolične važnosti, nije bio zaslužio da uđe čak ni u prvih devet vesti naslovne internet stranice B92.

Slično je bilo i u Blicu. Tu ste, na naslovnoj stranici, mogli da pročitate vest kako Bojana Lekić počinje da piše za NIN, kako je umro Huan Antonio Samaran ili kako je Zvezda izgubila od Javora. Ali otvaranje Avalskog tornja nije zasluživalo čak ni rečenicu na Blicovoj internet naslovnici.

Pitam se zašto li je to tako? Kako je moguće da se, u sredu, na Avali, za B92 i za Blic ništa nije desilo? Ni toranj od 200 metara, ni predsednik, ni patrijarh, ni to što Koštunica nije pozvan na otvaranje[3], ni to što je Tadić, onda, rekao da mu je zbog toga žao[4], ništa od toga nije bila vest i ništa od toga za ove naše medije nije bilo vredno ni spomena u najavama vesti.

Kada se pitamo zašto je to tako, dolazimo do jednog jednostavnog odgovora – pa to, zapravo i nisu mediji. Medij znači opštilo, sredstvo za opštenje, sredstvo kojim se šire obaveštenja od opšteg interesa za neku zajednicu, sredstvo koje služi opštem interesu jednog društva. Ali, B92 i Blic sve to već poodavno nisu. Od „opšteg interesa“ i od „služenja zajednici“ kod njih je, izgleda, ostao samo „interes“ i „služenje“.

Ovaj njihov ne-događaj učinio je da se oni konačno konstituišu u ne-medij. B92 je jednostavno postao ne-televizija, a Blic ne-novine. A takvi entiteti od publike prave ne-gledaoce i ne-čitaoce. Koliko li će samo ova produkcija ništavila još potrajati?
_________________________

[1] http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=04&dd=22&nav_category=206&nav_id=426107

[2] http://www.leposava.mojblog.rs/arhiva-1-2006.html

[3] http://www.rtv.rs/sr_ci/politika/kostunica:-avalski-toranj-simbol-vojne-neutralnosti_184790.html

[4] Ali su to, onda Novosti stavile u antrfile sa naslovom „Koštunica trebalo da dođe“ (http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=176991&title_add=Otvoren Avalski toranj&kword_add=avalski toranj) – kao da Koštunica iz inata ili nepristojnosti nije došao, a ne zato što ga niko nije ni pozvao!

 
 
 
 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner