понедељак, 11. новембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Рубрике > Коментар дана > "Балкански Си-Ен-Ен", или нова америчка медијска офанзива
Коментар дана

"Балкански Си-Ен-Ен", или нова америчка медијска офанзива

PDF Штампа Ел. пошта
Младен Ђорђевић   
уторак, 10. септембар 2013.

Сједињене Државе су увек, за разлику од конкурентских сила, веома вешто користиле тзв. меку моћ,  која је услед постепеног привредног и војног јачања других глобалних играча оно што Америци и даље обезбеђује натпропорционални утицај у свету. Иако криза у Сирији показује да у светским оквирима америчка сила почиње да слаби, њихов челични стисак над Балканом и даље је подједнако снажан, а да Вашингтон не показује намеру да овај простор препусти конкурентима доказује и најава отварања нове регоналне телевизије, Канала Н1, који је представљен као први регионални информативни канал на подручју бивше Југославије. [1]

Ова станица ће почети са радом почетком 2014. године и правиће програм за преко 15 милиона гледалаца у Србији, Хрватској и Босни и Херцеговини, из три велика информативно-продукцијска центра у Београду, Загребу и Сарајеву, као и локалних центара смештених по градовима читавог региона. Судећи по људима који ће је водити, нова ТВ станица је потпуно амерички пројекат – њен главни финансијер је.... Јунајтед група (United Group), која у Србији, Словенији и БиХ поседује три највећа кабловска оператера - СББ, Телемах Словенију и Телемах БиХ, и у чијем је власништву и Тотал ТВ, највећа сателитска платформа у региону. 

Циљ ове компаније није само покривање информативног простора, већ и даље ширење на тржиште фиксне телефоније, јер својим присуством компанија жели да „стимулише“ убрзавање процеса либерализације српског тржишта телекомуникација, пре свега фиксне телефоније, где СББ очекује да од "Телекома" преузме велики број корисника.

С тим циљем је почетком године виши саветник Јунајтед групе постао Камерон Мантер, доскорашњи амбасадор САД у Београду, док су домаћи медији још у марту најавили да се Мантер враћа у Србију да би на Балкан довео ЦНН. Америчка пропагандна машина неће ипак код нас бити присутна директно, већ посредно, пошто је у најавама о оснивању телевизије Н1, саоштено да ће нови канал „имати споразум о сарадњи са компанијом Turner Broadcasting System Europe Limited", која је власник канала CNN International.

Упркос наглашавању да ће ТВ Н1 бити вођена искључиво професионализмом и објективношћу, ипак је исувише очигледно да ће ова кућа бити испостава CNN за Балкан, а о томе какав програм од те телевизије можемо очекивати не треба ни говорити. Занимљивији од саме телевизије је међутим њен будући генерални директор Брент Садлер, некада дугогодишњи међународни дописник CNN-а са Блиског истока, а који је извештавао и из Србије крајем деведесетих и почетком двехиљадитих. 

Садлер је попут Мантера и других америчких чиновника свој боравак у Србији такође искористио за склапање врло интересантних веза, а стигао је и да се ожени ћерком једне од некадашњих некадашње посланица СПО-а. На том венчању кум је главом и брадом био Вук Драшковић, а Садлер је у Београду такође ушао и у пословне воде, заједно са бившим озлоглашеним министром за информисање и функционером ЈУЛ-а Гораном Матићем и бившим америчкима амбасадором у Србији Вилијамом Монтгомеријем. Њих тројица су повезани преко фирме “MSM & Associates,односно Montgomery Sadler Matić & associates”, у којој је поред Матића, власница 33 посто фирме Лин Монтгомери, док се преосталих 34 одсто води на име Садлера. [2]

Американци су до сада свој утицај у Србији и региону након примене грубе остваривали углавном преко мрежа својих пиона, коју су, због кратког рока трајања, углавном потрошени.

Услед промене међународних околности, чини се да су поново решили да ствар узму директно у своје руке, а један од најважнијих потеза је и оснивање регионалног CNN-а, који вероватно има за циљ да нас убеди да амерички век још није прошао. Спрема се дакле нова медијска и економска офанзива на оно мало мозга и имовине који су нам преостали. Да би јој се одупрли, најпре обавезно морамо искључити телевизор.   


 

Од истог аутора

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер