петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Сњежана Милојевић: Држава за огласе троши више од 210 милиона евра јавног новца, више од Кока-коле
Хроника

Сњежана Милојевић: Држава за огласе троши више од 210 милиона евра јавног новца, више од Кока-коле

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 10. фебруар 2016.

 БЕОГРАД - Професорка Факултета политичких наука Сњежана Миливојевић изјавила је данас да држава има много лица у медијима, власник је, регулатор, финансијер и извор вести и оценила да медији у Србији више не служе да обавесте шта се дешава у друштву, већ да "распредају дворске партијске приче и сплеткаре".

Миливојевић је, у Новом дану Н1, рекла да је извештај Савета Владе Србије за борбу против корупције показао да, иако је држава изашла из власништва у медијима, она јавним новцем кроз оглашавање, маркетинг, донације, истраживања јавног мњења сада финансира приватне медије.

"Држава је највећи финансијер на медијском тржишту. Кроз куповину комерцијалног простора за оглашавање држава годишње потроши око 210 милиона евра јавног новца, а читаво комерцијално тржиште оглашавања вреди 160 милиона евра", рекла је она.

То значи, истакла је Миливојевић, да држава за оглашавање даје више од Кока-коле и других великих компанија.

Она је напоменула да су медији у незавидној позицији и због тога што као продавци огласног простора не преговарају директно са оглашивачима, већ са онима који препродају медијски простор.

"Све је проблем у нашим медијима. Ми се хвалимо како имамо одличан закон, а онда смо запањени његовим дометом јер сви параметри показују да слобода медија тоне. Није само ствар у законима. За 25 година агоније транзиције изградили смо хаотичан систем у којем нема баланса између различитих законских процедура", објаснила је Миливојевић.

Она се не залаже за потпуни излазак државе из медија, за које каже да су јавно добро, а као добар пример наводи Финску.

Највећу помоћ медијима у Европи даје Финска која има највећи степен слободе штампе на свету, рекла је Миливојевић и додала да та земља не даје медијима директно новац већ га улаже у услове који омогућавају њихов слободан и несметан рад.

(РТВ)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер