четвртак, 09. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Синиша Мали поводом оптужби КРИКА: Отпис дуга Ер Србије према Аеродрому "Никола Тесла" предвиђен је уговором о стратешком партнерству Владе Србије и компаније Етихад из УАЕ
Хроника

Синиша Мали поводом оптужби КРИКА: Отпис дуга Ер Србије према Аеродрому "Никола Тесла" предвиђен је уговором о стратешком партнерству Владе Србије и компаније Етихад из УАЕ

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 19. јануар 2016.

 БЕОГРАД - Отпис дуга Ер Србије према Аеродрому "Никола Тесла" предвиђен је уговором о стратешком партнерству Владе Србије и компаније Етихад из Уједињених Арапских Емирата о оснивању националне авиокомпаније Србије која је наследник Јат ервејза, изјавио је данас председник Надзорног одбора Ер Србије Синиша Мали.

"Не видим шта је ту ново, ни шта је ту вест. Од нас је тражено да објавимо уговор Владе Србије и Етихада. Тај уговор је објављен пре годину и по дана, половином 2014. године и у том уговору јасно пишу права и обавезе једне и друге уговорне стране", рекао је Мали у Влади Србије на питање новинара да прокоментарише закључак Владе Србије којим предлаже аеродорому "Никола Тесла" да отпише дуг Ер Србији и колико штету аеродрому наноси такав потез.

Мали је оценио да је Ер Србија у овом тренутку најуспешнија и највећа авиокомпанија у региону.

"Прошле године је профит Ер Србије био четири милиона евра, а претпрошле године 2,7 милиона евра. Компанија се потпуно опоравила од ивице банкрота на којој је била 2012. и 2013. године", рекао је Мали и нагласио да се уговорне обавезе које је преузела Влада Србије и које је преузео Етихад у потпуности испуњавају.

Мали је навео да се све информације о отпису дуга налазе у самом уговору, који је транспарентан, јаван и објављен на сајту Владе Србије већ годину и по.

Како је оценио, пре доласка Ер Србије, процена вредности аеродрома је била око 100 до 150 милиона евра, а сада, с обзиром на повећање саобраћаја од око 60 одсто, вредност је процењена на око 500 милиона евра.

Потпредседница Владе Србије и министарка саобраћаја Зорана Михајловић оценила је да аеродром "Никола Тесла" сада вреди најмање четири пута више и да се не би развијао овом брзином да нема Ер Србије.

"Ми имамо аеродром који се развија и који једини у региону има тренд раста. Не видимо никакав проблем што смо ми испоштовали наше уговорне обавезе, и што смо омогућили да даље ради и Ер Србија и Аеродром", навела је Михајловић.

На питање новинара зашто се приватизује аеродром ако тако добро послује, Зорана Михајловић је рекла да о томе још није донета коначна одлука и да ништа неће бити урађено нетранспарентно, као и да ће најпре бити изабран приватизациони саветник.

Влада Србије затражила је од београдског аеродрома отпуст дуга од преко 22 милиона долара који је направила компанија Ер Србија, објавила је данас Мрежа за истраживање криминала и корупције – КРИК.

Како се наводи у тексту КРИК-а, 30. децембра 2015. је Влада Србије одлучила да помогне ЕР Србији у којој има 51 одсто власништва, а 49 одсто компанија Етихад из Уједињених Арапских Емирата.

Влада је припремила закључак којим се аеродрому предлаже да отпише дуговања Ер Србије настала у периоду од 1. октобра 2014. до 18. септембра 2015. године, а на закључку се, како наводи КРИК, налази потпис Новака Недића, генералног секретара Владе.

Закључак и нацрт споразума, по писању КРИК-а, послати су аеродрому, авио-компанији, Министарству привреде и Министарству финансија.

КРИК је подсетио да до данас нису објављени сви делови уговора који је Влада потписала са Етихадом 1. августа 2013.

(Бета-КРИК)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер