Početna strana > Hronika > Siniša Mali: BG voz bi od 2021. godine mogao da uvede liniju od Novog Beograda do aerodroma
Hronika

Siniša Mali: BG voz bi od 2021. godine mogao da uvede liniju od Novog Beograda do aerodroma

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 25. septembar 2017.

Po ugledu na mnoge evropske metropole, i sa beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" će se do grada dolaziti vozom - i to najkasnije do 2021. godine, piše Blic.

Jedan od saobraćajnih prioriteta naše prestonice, kako stoji u nedavno objavljenom Smart planu, u naredne četiri godine biće proširenje sistema BG voza, pa se osim ove linije ka Surčinu (linija 4), planira i jedna ka Resniku (linija 2), te otvaranje novih stanica u Zemun Polju i Altini (linija 1) i Košutnjaku (linija 2).

Aerodrom „Nikola Tesla” je u odnosu na sam grad prilično izolovan. Do centra voze dve autobuske i jedna minibus linija, a treba imati u vidu i česte žalbe na "divlje" taksiste, koji opsedaju putnike u okolini prestoničke vazdušne luke.

- S obzirom na to da se u poslednje dve godine znatno uvećao broj putnika na aerodromu, neophodno je da putnicima ponudimo i novu, bolju uslugu. Aerodrom, zahvaljujući našoj nacionalnoj avio-kompaniji, postaje regionalni centar pa je važno da se to isprati i odgovarajućom infrastrukturom kako bi on mogao dalje da se razvija. Važno je da od aerodroma imamo razvijen adekvatan šinski sistem koji omogućava brzu vezu sa gradom. To znači da više niste primorani da dolazite automobilom na aerodrom, kao što je to sada slučaj. Važna je i veza sa ostalim gradovima, s obzirom na to da bi linija išla od aerodroma do nove autobuske stanice u Bloku 42 - kaže gradonačelnik Siniša Mali.

I ona ne samo da bi koristila turistima u tranzitu već i žiteljima naselja u blizini samog aerodroma, kao i onima koji rade u okviru ove vazdušne luke. Takođe, ojačanje železnice bi u velikoj meri rasteretilo drumski saobraćaj u Beogradu, koji je, blago rečeno, problematičan.

- Linija bi išla od ulaska u naselje Surčin pored Aerodroma „Nikola Tesla”, pa bi se povezala na prugu Beograd - Novi Sad i završavala bi se u stanici Novi Beograd. Dužina linije bi bila 16 kilometara i imala bi šest stanica, a vozovi bi saobraćali u razmaku od 15 minuta u vršnom satu, a na 30 minuta van vršnog sata. Na ovaj način bi areodrom bio direktno povezan sa budućom glavnom autobuskom stanicom u Bloku 42 - rekli su u kabinetu gradonačelnika.

Na ovoj liniji su planirana tri velika parkinga koji bi bili u sistemu javnog prevoza „parkiraj i vozi“: na početnoj stanici u Surčinu, stanici na autoputu kod petlje za aerodrom i stanici Zemun. Takođe, na ovim stajalištima bili bi autobuski terminali.

Procena je da bi u razvoj projekta širenja železničkih linija trebalo uložiti više od 306 miliona evra do 2021. godine, a od toga 145 miliona samo za vozni park. Ipak, zaključak je da bi ovo ipak bila dobra investicija, pošto je studija pokazala da će na svaki evro kapitala koji se uloži u ovaj projekat, zarada biti veća od 1,30 evra.

Planovi stari 10 godina

Planovi o povezivanju aerodroma i centra grada železnicom postojali su i pre deset godina. Tadašnji glavni gradski arhitekta Đorđe Bobić isticao je da bi popularizaciju „Beovoza” trebalo uraditi na već postojećim železničkim trasama. Ipak, sve je ostalo na nivou ideje.

Pruga ka Resniku 2018.

Linija ka Resniku bi mogla da počne da saobraća već od aprila 2018. godine, imajući u vidu da se trenutno radi na rekonstrukciji te pruge, a razmatra se i o povezivanju Mladenovca i Lazarevca železničkim linijama sa centrom grada.

Četvrta linija bila bi Makiš - Karaburma (od Makiškog polja, kroz tunel Makiš - Rakovica do Karaburme), ali je njena budućnost usko povezana sa razvojem metroa.

(Blic)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner