недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Нова.рс: Фоторобот идеалног кандидата опозиције за градоначелника Београда – Милош Јовановић или Саво Манојловић
Хроника

Нова.рс: Фоторобот идеалног кандидата опозиције за градоначелника Београда – Милош Јовановић или Саво Манојловић

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 11. март 2024.

Ускоро ће и званично почети изборна кампања за београдске изборе. Иако се градоначеник не бира директно, кандидат за ту позицију може бити кључни фактор за победу. Српска напредна странка саопштила је да ће и овог пута њихов кандидат бити Александар Шапић, док опозиција још не открива свог. Замолили смо стручњаке за изборне кампање и политички маркетинг да скицирају идеалног кандидата.

Очекивао је Александар Шапић да ће и по трећи пут бити кандидат напредњака за градоначелника престонице.

Та очекивања су се на крају и испунила.

“Странка је донела одлуку, јер ми смо и на претходне изборе изашли са најбољом понудом и са оним што можемо да урадимо, пре свега са добрим плановима, програмима, али и добрим људима, да кандидат за градоначелника буде Александар Шапић“, рекао је члан Српске напредне странке Александар Вучић.

С друге стране, опозиција још није изашла са својим кандидатом и за сада није познато да ли ће поново истурити Владимира Обрадовића или ће се определити за неког другог.

„Ако идемо у ширење овог фронта, ако се ту придружују колеге из других странака и сектора, некако је логично да ће се онда правити нова расправа и о кандидатима за одборнике, кандидатима листе – нама је циљ да се ова власт смени. За нас је најважније да Београд сутра води човек који зна да управља великим системима као што је Београд, а не да буде јавна личност“, рекла је овим поводом потпредседница Странке слободе и правде Мариника Тепић.

А шта кажу стручњаци, шта је заиста најважније за будућег кандидата опозиције да би победио?

Доцент Факултета политичких наука Никола Јовић, каже за портал Нова.рс да постоји неколико важних принципа на којима будући кандидат треба да базира своју кампању.

“Кандидат би требало да представља читав опозициони блок што у овом тренутку значи заједнички наступ коалиције НАДА и Србија против насиља (као и свих других опозиционих партија/покрета). Циљ оваквог аранжанама је да се смањи број расутих гласова, да се централизује и учини ефикасним контрола изборног процеса, да се дисциплинује комуникација и пошаље јасна порука бирачима да постоји један оперативан тим људи који је спреман да се уједини и заједно води град”, каже Јовић за наш портал.

Додаје да опозиција треба да избегне замку СНС који жели да постави кампању као референдум за или против председника Вучића и да се бави адресирањем потреба Београђана уз једноставну поруку “председник Србије не учествује на овим изборима, а нама су на првом месту грађани и њихове потребе”.

Када је реч о самој кампањи опозиционог кандидата, Јовић каже, да је неопходно избегавати националне теме и да на основу истраживања треба формулисати јасан наратив са три кључне поруке око тога шта ће бити фокус рада нове градске власти.

“Кандидат би требало да буде комуникационо способан да ‘разговара’ са грађанима у свим општинама града Београда, јер проблеми и потребе грађана у централним и ободним општинама нису исте” додаје Јовић.

Каже и да би кандидат требало да организује добро обучен, дисциплинован, ефикасан и мотивисан тим људи за кампању од врата до врата.

“Ово су оперативни аспекти који се у овом тренутку чине можда и важнијим од било којих других” објашњава Јовић.

Када је реч о персоналним карактеристикама потенцијалног кандидата, наш саговорник каже да је неопходна способност да мотивише како грађане, тако и свој тим који води кампању на терену.

“Главна црта карактерног стила на којој би током кампање требало инсистирати јесте аура особе која у исто време има дигнитет и која у складу са њим зна да решава проблеме” појашњава Јовић.

И ко се на крају уклапа у овај оквир?

“У овом тренутку се у овај фото-робот добро уклапају лидер коалиције НАДА, професор Милош Јовановић и лидер покрета Крени-Промени, Саво Манојловић. Милош Јовановић је на изборима 2022. године године у Београду имао веома мале флуктуације у гласовима у централним и ободним општинама. Осим тога, ради се о професору Београдског Универзитета који добро комуницира са различитим структурама гласача. Са друге стране, Саво Манојловић представља нову енергију у политичком животу Србије која добро стоји како код гласача грађанске, тако и код гласача десне опозиције” закључује Јовић.

Маркетиншки стручњак Игор Авжнер каже да би будући кандидат морао да буде неко ко зна како функционишу град и његова администрација.

 “Неопходно је да кандидат буде подржан од свих опозиционих странака и то не само формално, већ заиста, без обзира на његово политичко усмерење. Да ли је он више лево, десно или центар или је јавна личност. Ту мора да постоји апсолутни консензус и јасна порука да је он кандидат. С тим да морам да скренем пажњу, да се он не бира директно па је битно и шта ће бити програм који ће понудити. Будући кандидат мора да буде препознатљив, да улива поверење бирачима односно да буде све супротно од онога што је кандидат СНС односно Александар Шапић” закључује Авжнер.

(Нова.рс)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер