Početna strana > Hronika > Miroslav Lazanski: Odgovor Generalštabu VS; Teleprompter - Pred emisiju „Da Možda Ne“ VBA brifovala Lazanskog da brani Gašića
Hronika

Miroslav Lazanski: Odgovor Generalštabu VS; Teleprompter - Pred emisiju „Da Možda Ne“ VBA brifovala Lazanskog da brani Gašića

PDF Štampa El. pošta
subota, 11. april 2015.

Život po proceduri - odgovor Miroslava Lazanskog Generalštabu VS

Mora li Vladimir Putin da nam donira akumulatore?

Od petka u 23 časa pa do subote ujutro, a možda i duže, ja sam Orson Vels. Tako mi javljaju prijatelji. Istina, nisam preko radija najavio invaziju marsovaca na zemlju Srbiju i njen sistem odbrane,samo sam na RTS-u skrušeno konstatovao da već nekoliko dana na vojnom aerodromu Batajnica ne lete ni avioni ni helikopteri. Pa ne lete i šta ja tu mogu?

Zbog proceduralnih razloga komandant 204.avio-brigade uveo je zabranu letenja, sve dok se za letelice i pilote ne obezbedi ono što je propisima i procedurama i predviđeno. Ono što je godinama traženo, a nije obezbeđeno. A sve je traženo tačno po spisku, i svi su ti zahtevi pilota sklanjani. Nema guma za migove, pa posle nema ni akumulatora za migove. Mora li Vladimir Putin da nam donira akumulatore?

Nebo je bilo čuvano raketnim sistemima PVO, govorili su tada, kao što govore i sada. Stvarno, kako se to čuva nebo samo raketnim sistemima PVO? Kako samo raketama PVO možemo da vršimo „er polising”?

Jel to neki misle da smo svi mutavi u ovoj zemlji?

Migovi 29 i migovi 21 nisu mogli da polete zbog nedostatka rezervnih delova, a kada se na nebu Srbije pojavi nepoznata letelica koja ne odgovara na pozive za identifikaciju, mi možemo da joj u susret pošaljemo avion „orao”, koji nema radar, i koji jedva može da stigne moderan putnički avion. Ili da u susret nepoznatom avionu uputimo naš G-4, koji isto nema radar, a sporiji je i od „orla”.

Ili da lansiramo raketu na nepoznati avion, koji je možda i putnički, a koji možda ima problem u radio-komunikaciji? Pa da ubijemo, recimo, 200 putnika? Po proceduri? Ili naše rakete PVO razlikuju putničke avione koji su izgubili radio-vezu, od aviona u kojima su teroristi? Sa putnicima, ili bez njih?

Kako smo hteli procedure, pošto je sve u procedurama, e pa sada nema više majci letenja samo na potpis starešine i njegovu ličnu odgovornost. Pa nam je pre neki dan preko zemlje Srbije proleteo nepoznati avion koji se nije odazivao pozivima iz kontrole letenja. Kažu gospoda generali iz Generalštaba da su dežurni migovi u punom stanju pripravnosti radi presretanja svakog nepoznatog letećeg objekta. To je moguće, samo zbog procedure sada nisu poleteli. Procedura je i kada načelnik Generalštaba odlazi u posetu pilotima na Batajnici bez prisustva komandanta RV i PVO? Sve je to procedura?

Kako to da u Operativnom centru sistema odbrane nema niti jednog pilota? To je skandalozno, Vojsku Srbije čini Kopnena vojska i RV i PVO, a u Operativnom centru sistema odbrane, koji je nadređen Operativnom centru RV i PVO, i koji se bavi jedinicama RV i PVO, nema niti jednog pilota. O pitanjima, zadacima, problemima i hitnim situacijama za RV i PVO odlučuju tenkisti, pešadinci, vezisti. Pa, gde to ima u svetu?

Uglavnom, grmi saopštenje Generalštaba na svim televizijama, demantuju me oko letenja, grmi i sa onih 73 velikih LED televizora kupljenih za Generalštab, a piloti helikoptera HT 40 i HT 48 godinama nemaju pilotske kacige, nemaju adekvatne pojaseve za vezivanje, nemaju potreban broj magnetofona i magnetofonskih traka. Ali tu su LED televizori i procedure.

U Generalštabu, kojem ovom prilikom moram da odam priznanje za fantastičnu brzinu reakcije.

"Migovi 21 nisu leteli zbog nedostatka rezervnih delova"

Naime, emisija RTS „Da, možda, ne” trajala je do 22,37, a već u Dnevniku RTS-a u 23 časa išlo je saopštenje Generalštaba sa demantijem. Reakcija za 23 minuta. Ma bravo, momci, brzi ste...

Nesretni helikopter Mi-17, njegova posada i putnici pronađeni su 209 minuta posle pada. U Beogradu. Kada su se neki pojedinci na najvišim funkcijama pojavili na mestu tragedije, e to je tek tužna priča. Gde su bili spasilački timovi? Šta je radio Operativni centar sistema odbrane za tih 209 minuta?

To je 209 minuta, a ne 29 minuta...

Zar vojni penzioner, pored svih naših specijalaca, mora da pronalazi pali helikopter? Šta bi bilo da je neko od posade ili putnika bio ranjen, pa usled sporosti u pružanju pomoći umro? Procedure?

Zapravo, kada malo bolje razmislim čini mi se da su se u Generalštabu sada prepali da ja možda najavljujem nekakvu pobunu pilota, njihov bunt i ogorčenje ukupnim tretmanom kojeg imaju u vojsci. A ne, gospodo generali, iako sam ljubitelj vojnih pučeva, iako sam strasno zagovarao vojni puč u bivšoj nam Jugi, sada više nisam za to. Imamo sada demokratiju, postoji odgovornost za učinjeno, ili neučinjeno, pa neka svi odgovorni i odgovaraju. Rezovi u sistemu odbrane pod hitno su potrebni...

(Miroslav Lazanski)

Demanti Generalštaba

Generalštab Vojske Srbije oštro demantuje navode novinara Miroslava Lazanskog izrečene u emisiji „Da. Možda. Ne” da piloti VS odbijaju da lete i da nisu leteli prekjuče i u prethodna tri dana, navodi se u saopštenju Generalštaba upućenom Radio-televiziji Srbije i dodaje: „Obaveštavamo građane Srbije da piloti Vojske Srbije svoje zadatke izvršavaju redovno, da su leteli i da u sistemu protivvazduhoplovne odbrane stalno dežura par lovačkih aviona.”

(Politika)

Teleprompter:  VBA namestila gostovanje Lazanskog na RTS-u da brani Gašića

Kako Teleprompter.rs ekskluzivno saznaje, Vojnobezbednosna agencija namestila je gostovanje Miroslava Lazanskog u emisiji “Da. Možda. Ne” na RTS-u kako bi branio stavove ministra odbrane Bratislava Gašića. Kako kaže naš izvor, Lazanski je ucenjen zbog sina.

Prema rečima našeg izvora, koji je ranije bio visoki činovnik Vojske Srbije, gostovanje vojnog komentatora, Miroslava Lazanskog, u jučerašnjoj emisji “Da. Možda. Ne” na javnom servisu, bilo je namešteno. On dodaje da gostovanje Lazanskog povodom pada helikoptera uopšte nije bilo planirano te večeri.

- Lazanski nije bio planiran u emisiji Olje Kovačević, već je preko v.d. direktora RTS napravljen pritisak da i on gostuje. Osnovni zadatak mu je bio da ometa goste i demantuje razne činjenice. Međutim, zanimljivo je bilo da je neposredno pre emisije bio na pripremi u Vojnobezbednosnoj agenciji, kaže izvor Teleprompter.rs blizak Vojsci Srbije.

On još napominje da je Lazanski do RTS-a dopremljen službenim automobilom Vojnobezbednosne agencije.

Zašto se toliko pažnje posvećuje jednom običnom vojnom komentatoru lista “Politika”?

Kako kaže naš izvor, Lazanski je dugogodišnje saradnik VBA. Iako je u više navrata iznosio vojne tajne preko svojih kolumni u listu “Politika”, zbog veza sa VBA nikada nije uhapšen.

- Lazanski je trebalo da bude uhapšen još ranije jer je svojevremeno u “Politici” objavio da vojni avioni ne mogu da polete zbog akumulatora. Svojevremeno je na isti način objavio i da avijacija ima problem i sa nabavkom guma za avione, kaže naš izvor.

Izvor Teleprompter.rs bio je dodatno iznenađen kada je tokom jučerašnje emisije na RTS-u Lazanski izneo podatak da je pukovnik u penziji Gorana Jevtovića odgovoran za nestanak 27 dokumenata za vreme razduženja i penzionisanja.

- Međutim, to mu nije bilo dosta već je odmah potom pukovnika optužio i da je “plavu kesu dokumenata iz svoje kase prosledio u Hag”. Nečuven je način na koji Lazanski dolazi do takvih podataka čak i da su tačni, dodaje naš izvor.

Kako bismo bolje razumeli zašto VBA i ministar Gašić podržavaju Lazanskog, umesto da ga hapse, bitno je izneti činjenicu da je Lazanksi na neki način ucenjen čovek zbog sina Aleksandra.

- Lazanski se ne hapsi između ostalog jer mu je tadašnji državni sekretar Zoran Jeftić pašenog, a kao saradnik VBA ima i kredibilitet u sistemu odbrane. Sin Aleksandar mu na prijemu u Školu rezervnih oficira nije prošao ulazne testove što se na Vojnoj akademiji može proveriti. Na insistiranje kabineta bivšeg ministra odbrane, Nebojše Rodića, on je ipak primljen. Sada mu je sin stalno zaposlen u Yugoimport SDPR kao bibliotekar u njihovoj biblioteci. Gašić sada traži protivuslugu, a Lazanski prodaje i ono malo časti i integriteta što mu je preostalo. Pojavljuje se u svakoj emisiji koja govori o helikopterskoj nesreći i pokušava ublažiti medijske napade i spasiti poziciju Gašiću. Time otplaćuje zaposlenje sina, otkriva izvor Teleprompter.rs.

Miroslav Lazanski, sin Aleksandar i general Diković

Čak je i Generalštab Vojske Srbije danas uputio demnati povodom izjave Lazanskog da piloti Vojske Srbije odbijaju da lete i da nisu leteli danas i u poslednja tri dana.

- Obaveštavamo građane Srbije da piloti Vojske Srbije svoje zadatke izvršavaju redovno, da su leteli i da u sistemu protivvazduhoplovne odbrane stalno dežura par lovačkih aviona, navodi se u saopštenju Generalštaba.

Generalštab je ovim saopštenjem delimično odao vojnu tajnu, navodeći da “par lovačkih aviona stalno dežura”.

Šta su nam politikanti napravili od vojske!

(Teleprompter)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner