уторак, 14. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Мирослав Лазански: Одговор Генералштабу ВС; Телепромптер - Пред емисију „Да Можда Не“ ВБА брифовала Лазанског да брани Гашића
Хроника

Мирослав Лазански: Одговор Генералштабу ВС; Телепромптер - Пред емисију „Да Можда Не“ ВБА брифовала Лазанског да брани Гашића

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 11. април 2015.

Живот по процедури - одговор Мирослава Лазанског Генералштабу ВС

Мора ли Владимир Путин да нам донира акумулаторе?

Од петка у 23 часа па до суботе ујутро, а можда и дуже, ја сам Орсон Велс. Тако ми јављају пријатељи. Истина, нисам преко радија најавио инвазију марсоваца на земљу Србију и њен систем одбране,само сам на РТС-у скрушено констатовао да већ неколико дана на војном аеродрому Батајница не лете ни авиони ни хеликоптери. Па не лете и шта ја ту могу?

Због процедуралних разлога командант 204.авио-бригаде увео је забрану летења, све док се за летелице и пилоте не обезбеди оно што је прописима и процедурама и предвиђено. Оно што је годинама тражено, а није обезбеђено. А све је тражено тачно по списку, и сви су ти захтеви пилота склањани. Нема гума за мигове, па после нема ни акумулатора за мигове. Мора ли Владимир Путин да нам донира акумулаторе?

Небо је било чувано ракетним системима ПВО, говорили су тада, као што говоре и сада. Стварно, како се то чува небо само ракетним системима ПВО? Како само ракетама ПВО можемо да вршимо „ер полисинг”?

Јел то неки мисле да смо сви мутави у овој земљи?

Мигови 29 и мигови 21 нису могли да полете због недостатка резервних делова, а када се на небу Србије појави непозната летелица која не одговара на позиве за идентификацију, ми можемо да јој у сусрет пошаљемо авион „орао”, који нема радар, и који једва може да стигне модеран путнички авион. Или да у сусрет непознатом авиону упутимо наш Г-4, који исто нема радар, а спорији је и од „орла”.

Или да лансирамо ракету на непознати авион, који је можда и путнички, а који можда има проблем у радио-комуникацији? Па да убијемо, рецимо, 200 путника? По процедури? Или наше ракете ПВО разликују путничке авионе који су изгубили радио-везу, од авиона у којима су терористи? Са путницима, или без њих?

Како смо хтели процедуре, пошто је све у процедурама, е па сада нема више мајци летења само на потпис старешине и његову личну одговорност. Па нам је пре неки дан преко земље Србије пролетео непознати авион који се није одазивао позивима из контроле летења. Кажу господа генерали из Генералштаба да су дежурни мигови у пуном стању приправности ради пресретања сваког непознатог летећег објекта. То је могуће, само због процедуре сада нису полетели. Процедура је и када начелник Генералштаба одлази у посету пилотима на Батајници без присуства команданта РВ и ПВО? Све је то процедура?

Како то да у Оперативном центру система одбране нема нити једног пилота? То је скандалозно, Војску Србије чини Копнена војска и РВ и ПВО, а у Оперативном центру система одбране, који је надређен Оперативном центру РВ и ПВО, и који се бави јединицама РВ и ПВО, нема нити једног пилота. О питањима, задацима, проблемима и хитним ситуацијама за РВ и ПВО одлучују тенкисти, пешадинци, везисти. Па, где то има у свету?

Углавном, грми саопштење Генералштаба на свим телевизијама, демантују ме око летења, грми и са оних 73 великих ЛЕД телевизора купљених за Генералштаб, а пилоти хеликоптера ХТ 40 и ХТ 48 годинама немају пилотске кациге, немају адекватне појасеве за везивање, немају потребан број магнетофона и магнетофонских трака. Али ту су ЛЕД телевизори и процедуре.

У Генералштабу, којем овом приликом морам да одам признање за фантастичну брзину реакције.

"Мигови 21 нису летели због недостатка резервних делова"

Наиме, емисија РТС „Да, можда, не” трајала је до 22,37, а већ у Дневнику РТС-а у 23 часа ишло је саопштење Генералштаба са демантијем. Реакција за 23 минута. Ма браво, момци, брзи сте...

Несретни хеликоптер Ми-17, његова посада и путници пронађени су 209 минута после пада. У Београду. Када су се неки појединци на највишим функцијама појавили на месту трагедије, е то је тек тужна прича. Где су били спасилачки тимови? Шта је радио Оперативни центар система одбране за тих 209 минута?

То је 209 минута, а не 29 минута...

Зар војни пензионер, поред свих наших специјалаца, мора да проналази пали хеликоптер? Шта би било да је неко од посаде или путника био рањен, па услед спорости у пружању помоћи умро? Процедуре?

Заправо, када мало боље размислим чини ми се да су се у Генералштабу сада препали да ја можда најављујем некакву побуну пилота, њихов бунт и огорчење укупним третманом којег имају у војсци. А не, господо генерали, иако сам љубитељ војних пучева, иако сам страсно заговарао војни пуч у бившој нам Југи, сада више нисам за то. Имамо сада демократију, постоји одговорност за учињено, или неучињено, па нека сви одговорни и одговарају. Резови у систему одбране под хитно су потребни...

(Мирослав Лазански)

Деманти Генералштаба

Генералштаб Војске Србије оштро демантује наводе новинара Мирослава Лазанског изречене у емисији „Да. Можда. Не” да пилоти ВС одбијају да лете и да нису летели прекјуче и у претходна три дана, наводи се у саопштењу Генералштаба упућеном Радио-телевизији Србије и додаје: „Обавештавамо грађане Србије да пилоти Војске Србије своје задатке извршавају редовно, да су летели и да у систему противваздухопловне одбране стално дежура пар ловачких авиона.”

(Политика)

Телепромптер:  ВБА наместила гостовање Лазанског на РТС-у да брани Гашића

Како Телепромптер.рс ексклузивно сазнаје, Војнобезбедносна агенција наместила је гостовање Мирослава Лазанског у емисији “Да. Можда. Не” на РТС-у како би бранио ставове министра одбране Братислава Гашића. Како каже наш извор, Лазански је уцењен због сина.

Према речима нашег извора, који је раније био високи чиновник Војске Србије, гостовање војног коментатора, Мирослава Лазанског, у јучерашњој емисји “Да. Можда. Не” на јавном сервису, било је намештено. Он додаје да гостовање Лазанског поводом пада хеликоптера уопште није било планирано те вечери.

- Лазански није био планиран у емисији Оље Ковачевић, већ је преко в.д. директора РТС направљен притисак да и он гостује. Основни задатак му је био да омета госте и демантује разне чињенице. Међутим, занимљиво је било да је непосредно пре емисије био на припреми у Војнобезбедносној агенцији, каже извор Телепромптер.рс близак Војсци Србије.

Он још напомиње да је Лазански до РТС-а допремљен службеним аутомобилом Војнобезбедносне агенције.

Зашто се толико пажње посвећује једном обичном војном коментатору листа “Политика”?

Како каже наш извор, Лазански је дугогодишње сарадник ВБА. Иако је у више наврата износио војне тајне преко својих колумни у листу “Политика”, због веза са ВБА никада није ухапшен.

- Лазански је требало да буде ухапшен још раније јер је својевремено у “Политици” објавио да војни авиони не могу да полете због акумулатора. Својевремено је на исти начин објавио и да авијација има проблем и са набавком гума за авионе, каже наш извор.

Извор Телепромптер.рс био је додатно изненађен када је током јучерашње емисије на РТС-у Лазански изнео податак да је пуковник у пензији Горана Јевтовића одговоран за нестанак 27 докумената за време раздужења и пензионисања.

- Међутим, то му није било доста већ је одмах потом пуковника оптужио и да је “плаву кесу докумената из своје касе проследио у Хаг”. Нечувен је начин на који Лазански долази до таквих података чак и да су тачни, додаје наш извор.

Како бисмо боље разумели зашто ВБА и министар Гашић подржавају Лазанског, уместо да га хапсе, битно је изнети чињеницу да је Лазанкси на неки начин уцењен човек због сина Александра.

- Лазански се не хапси између осталог јер му је тадашњи државни секретар Зоран Јефтић пашеног, а као сарадник ВБА има и кредибилитет у систему одбране. Син Александар му на пријему у Школу резервних официра није прошао улазне тестове што се на Војној академији може проверити. На инсистирање кабинета бившег министра одбране, Небојше Родића, он је ипак примљен. Сада му је син стално запослен у Yугоимпорт СДПР као библиотекар у њиховој библиотеци. Гашић сада тражи противуслугу, а Лазански продаје и оно мало части и интегритета што му је преостало. Појављује се у свакој емисији која говори о хеликоптерској несрећи и покушава ублажити медијске нападе и спасити позицију Гашићу. Тиме отплаћује запослење сина, открива извор Телепромптер.рс.

Мирослав Лазански, син Александар и генерал Диковић

Чак је и Генералштаб Војске Србије данас упутио демнати поводом изјаве Лазанског да пилоти Војске Србије одбијају да лете и да нису летели данас и у последња три дана.

- Обавештавамо грађане Србије да пилоти Војске Србије своје задатке извршавају редовно, да су летели и да у систему противваздухопловне одбране стално дежура пар ловачких авиона, наводи се у саопштењу Генералштаба.

Генералштаб је овим саопштењем делимично одао војну тајну, наводећи да “пар ловачких авиона стално дежура”.

Шта су нам политиканти направили од војске!

(Телепромптер)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер