четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Куала Лумпур: Деонице „Ер Азије“ пале за 12 одсто након нестанка авиона
Хроника

Куала Лумпур: Деонице „Ер Азије“ пале за 12 одсто након нестанка авиона

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 29. децембар 2014.

Акције малезијске авиокомпаније Ер Азија, највећег нискотарифног превозника у Азији, пале су око девет одсто на берзи у Куала Лумпуру након што је један од њених авиона са 162 путника и чланова посаде нестао са радара изнад Јаванског мора, на лету од Индонезије ка Сингапуру.

Аналитичари, медјутим, наводе да ће утицај нестанка авиона на деонице нискотарифних авиокомпанија бити ограничен због њихове велике популарности, преноси агенција Франс прес.

Акције Ер Азије пале су 12 одсто по отварању берзе, да би се касније нешто опоравиле па је на крају дана пад износио 8,5 одсто и то је највећи пад за компанију од 2011.

"Ербас А-320-200" изгубио је контакт са контролом лета на лету од Сурабаје, на источном индонежанском острву Јава, до Сингапура након што је посада затражила измену плана лета због олујног времена. Медјународни тим је и данас наставио потрагу за авионом, а високи званичник у Индонезији рекао је да је авион највероватније на дну мора.

"Овај инцидент неће умањити тражњу летова 'Ер Азије', који су примамљиви широм тржишта у региону", навео је економиста Јеа Ким Ленг, декан Пословне школе Малезијског универзитета науке и технологије.

Немачка осигуравајућа кућа Алијанц потврдила је данас да је Ер Азија осигурана код ње.

"Сувише је рано да коментаришемо извештаје о инциденту, осим да кажемо да су наше мисли и молитве уз све погодјене нестанком авиона. Подржаћемо нашег клијента у потпуности и у најкраћем могућем року", поручили су из Алијанца, који је водећа осигуравајућа кућа и за Малезију ерлајнс.

Ер Азија је највећи нискотарифни авиопревозник на азијском котиненту и од 2009. носи титули најбоље нискотарифне компаније у свету. Нестанак "А320-200" је прва озбиљна несрећа те компаније откако ју је пре 13 година купио малезијски индустријалац Тони Фернандес.

Компанија је основана 1994. у Куала Лумпуру, али је лоше пословала све док је 2001. није купио Фернандес, откупивши притом и њен дуг од 11 милиона долара. Циљна група новог власника била је растућа средња класа у Азији уз мото "сада сви могу да лете". Од 2002, компанија рентабилно да лети, а 2003. дуг је у целости отплаћен. Фернадес је убрзо основао филијале широм југоисточне Азије.

Ер Азија сада има осам филијала на Тајланду, у Индонезији, у Индији и на Филипинима и покрива око 120 дестинација од Кине до Аустралије, Хонг Конга до Индије.

Компанија је покушала пробој на веома затвореном јапанском тржишту, али још није успела у томе. Флота Ер Азије је највећи клијент европске авио индустрије и састоји се искључиво од Ербасових летелица.

Ваздушни саобраћај нискотарифних компанија у Азији је последњих десет година утотручен. Прошле године, нискотарифне азијске компаније превезле су од 50 до 70 милиона путника, што је представља око 20 одсто регионалног ваздушног саобраћаја.

Индонежанска авијација открила нафтне мрље у зони потраге за несталим авионом

Експерти за сада немају доказе да су откривене мрље горива повезане са несталим авионом компаније Air Asia.

Авиони индонежанског ратног ваздухопловства открили су две нафтне мрље у зони потраге за несталим авионом Airbus A320-200 авиокомпаније Air Asia Indonesia, пише лист New Straits Times.

Авион је нестао са екрана радара јуче у 06.18 не пославши позив за помоћ. Авион се тада налазио око сто морских миља југоистично од града Танџунгпандан у индонежанској провиници Банка Белитунг.

У авиону је било 155 путника и 7 чланова посаде, укључујући 156 Индонежана, три Јужнокореанца, и по један Сингапурац, Британац и грађанин Малезије.

 

(Танјуг-Глас Русије)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер