петак, 13. децембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Горан Весић: Поплаве су природне непогоде, Ђилас је бедник који лаже овај народ, користи несрећу за прикупљање јефтиних политичких поена; Град уводи систем јавних бицикала, приоритет су нам пешачке зоне и бициклисти јер је то цивилизацијско достигнуће
Хроника

Горан Весић: Поплаве су природне непогоде, Ђилас је бедник који лаже овај народ, користи несрећу за прикупљање јефтиних политичких поена; Град уводи систем јавних бицикала, приоритет су нам пешачке зоне и бициклисти јер је то цивилизацијско достигнуће

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 25. јун 2019.

Заменик градоначелника Београда Горан Весић рекао је да поплаве немају везе са градоначелником, већ да су то природне непогоде, а да опозиција прикупља јефтине политичке поене оптужбама да је криво градско руководство.

Он је на седници Скупштине Београда на којој треба да се расправља о Предлогу завршног рачуна буџета за 2018, а на предлог председника Одборничке групе СНС Александра Мирковића у дневни ред ванредно је уведена расправа о поплавама, рекао да га је заболело "што Ђилас (Драган) злоупотребљава ту несрећу за прикупљање јефтиних политичких поена".

"У Борчи је пало 104 литра воде по квадрату за 45 минута а у Обреновцу је за време поплава 2014. године пало 180 литара по квадрату, али за три дана", рекао је Весић и додао да Ђиласа нико није кривио што је, док је био градоначелник, човек пливао улицом као реком за време једне од поплава.

Додао је да "када се десе природне непогоде сви треба да буду солидарни и помогну".

"Он (Ђилас) је бедник који лаже овај народ, немам другу реч за неког ко користи несрећу за прикупљање јефтиних политичких поена. То се не ради када сте нормални", рекао је Весић и добио опомену да треба да води рачуна о речнику.

Он је казао да Ђилас лаже када говори о улагањима у комуналну инфраструктуру и изнео податке да је у периоду од 2008. до 2013. године када је Ђилас био градоначелник у кишну канализацију уложено око 890 милиона динара, а да је од 2014. до 2019. уложено 1,356 милијарди динара.

Весић је рекао да су реконструисане 422 канализационе црпне станице и да је у току обнова и изградња још неколико, међу којима је и црпна станица на Савском тргу.

Он је рекао да ће се узети кредит од 35 милиона евра за изградњу фекалне канализације на левој обали Дунава где живи 200.000 становника, а да ће градња почети у фебруару наредне године.

Подсетио је да се у Дунав директно излива канализација на 127 места а у Саву на око 100 испуста.

"То је оставио Ђилас, не кажем да је крив, то је било и пре њега", казао је Весић и најавио акцију прскања против комараца за четвртак.

Већина опозиционих одборника није присуствовала седници Скупштине због чега су их представници градских власти оптужили да не раде посао за који су плаћени већ се ангажују на друштвеним мрежама.

Скупштина Београда усвојила завршни рачун буџета, уводе се и јавни бицикли

Одборници Скупштине Београда усвојили су Предлог одлуке о завршном рачуну буџета за 2018. годину и још тридесетак других предлога извештаја и измена аката, а у раду није учествовала опозиција.

Подсекретар Секретаријата за финансије Миломир Ђуровић рекао је да је буџет прошле године остварио приходе од 104,6 милијарди динара, што је 98,4 одсто од планираних.

"Расходи су износили 95,810 милијарди динара, а суфицит који је пренет у овогодишњи буџет износио је нешто више од осам милијарди динара", рекао је Ђуровић.

Већином гласова усвојен је Предлог одлуке о усвајању пројекта институционалног јавно-приватног партнерства увођења система јавних бицикала у Београду и то је, према речима заменика градоначелника Горана Весића, једна од најзначајнијих одлука.

"Београд је један од ретких градова који нема јавна бицикла, а пројект предвиђа 100 станица за паркирање тог превозног средства", рекао је Весић.

Он је казао да сада постоји око 100 километара бициклистичких стаза, а да је план да се изгради још 20 километара.

Компанија која уђе у јавно-приватно партнерство са Градом Београдом добиће како је рекао, до 75 одсто власништва, а бицикли ће бити обични и електрични, али тротинети нису предвиђени јер за сада у Србији не постоји законска регулатива за то превозно средство.

Весић је рекао да је у плану и "отварање речног линијског саобраћаја јер постоје делови града који се могу повезати на тај начин".

"Као Град смо организовани да нам у приоритету буду пешачке зоне, односно пешаци и бициклисти јер је то цивилизацијско достигнуће", рекао је он.

Истакао је да ће, изменом Одлуке о јавним паркиралиштима бити обележена места за снабдевање на ободима пешачких зона и да ће се она штитити потапајућим стубићима а да ће се контрола улазака и излазака обављати електронским путем.

Одборници су усвојили и Предлог одлуке о начину поступања са непокретностима у својини Града којом је предвиђено да се уведу лиценцирани проценитељи вредности имовине и могућност да се цена имовине после прве неуспеле продаје смањи на 80 одсто, а у трећем покушају и на 60 одсто.

Видети још.

Драган Ђилас: Београд пропада јер нема инвестција, ако улажете у град 76 милиона евра, а некад се улагало у просеку 250 милиона, наравно да ствари не функционишу

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер