Početna strana > Hronika > Goran Vesić: Poplave su prirodne nepogode, Đilas je bednik koji laže ovaj narod, koristi nesreću za prikupljanje jeftinih političkih poena; Grad uvodi sistem javnih bicikala, prioritet su nam pešačke zone i biciklisti jer je to civilizacijsko dostignuće
Hronika

Goran Vesić: Poplave su prirodne nepogode, Đilas je bednik koji laže ovaj narod, koristi nesreću za prikupljanje jeftinih političkih poena; Grad uvodi sistem javnih bicikala, prioritet su nam pešačke zone i biciklisti jer je to civilizacijsko dostignuće

PDF Štampa El. pošta
utorak, 25. jun 2019.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je da poplave nemaju veze sa gradonačelnikom, već da su to prirodne nepogode, a da opozicija prikuplja jeftine političke poene optužbama da je krivo gradsko rukovodstvo.

On je na sednici Skupštine Beograda na kojoj treba da se raspravlja o Predlogu završnog računa budžeta za 2018, a na predlog predsednika Odborničke grupe SNS Aleksandra Mirkovića u dnevni red vanredno je uvedena rasprava o poplavama, rekao da ga je zabolelo "što Đilas (Dragan) zloupotrebljava tu nesreću za prikupljanje jeftinih političkih poena".

"U Borči je palo 104 litra vode po kvadratu za 45 minuta a u Obrenovcu je za vreme poplava 2014. godine palo 180 litara po kvadratu, ali za tri dana", rekao je Vesić i dodao da Đilasa niko nije krivio što je, dok je bio gradonačelnik, čovek plivao ulicom kao rekom za vreme jedne od poplava.

Dodao je da "kada se dese prirodne nepogode svi treba da budu solidarni i pomognu".

"On (Đilas) je bednik koji laže ovaj narod, nemam drugu reč za nekog ko koristi nesreću za prikupljanje jeftinih političkih poena. To se ne radi kada ste normalni", rekao je Vesić i dobio opomenu da treba da vodi računa o rečniku.

On je kazao da Đilas laže kada govori o ulaganjima u komunalnu infrastrukturu i izneo podatke da je u periodu od 2008. do 2013. godine kada je Đilas bio gradonačelnik u kišnu kanalizaciju uloženo oko 890 miliona dinara, a da je od 2014. do 2019. uloženo 1,356 milijardi dinara.

Vesić je rekao da su rekonstruisane 422 kanalizacione crpne stanice i da je u toku obnova i izgradnja još nekoliko, među kojima je i crpna stanica na Savskom trgu.

On je rekao da će se uzeti kredit od 35 miliona evra za izgradnju fekalne kanalizacije na levoj obali Dunava gde živi 200.000 stanovnika, a da će gradnja početi u februaru naredne godine.

Podsetio je da se u Dunav direktno izliva kanalizacija na 127 mesta a u Savu na oko 100 ispusta.

"To je ostavio Đilas, ne kažem da je kriv, to je bilo i pre njega", kazao je Vesić i najavio akciju prskanja protiv komaraca za četvrtak.

Većina opozicionih odbornika nije prisustvovala sednici Skupštine zbog čega su ih predstavnici gradskih vlasti optužili da ne rade posao za koji su plaćeni već se angažuju na društvenim mrežama.

Skupština Beograda usvojila završni račun budžeta, uvode se i javni bicikli

Odbornici Skupštine Beograda usvojili su Predlog odluke o završnom računu budžeta za 2018. godinu i još tridesetak drugih predloga izveštaja i izmena akata, a u radu nije učestvovala opozicija.

Podsekretar Sekretarijata za finansije Milomir Đurović rekao je da je budžet prošle godine ostvario prihode od 104,6 milijardi dinara, što je 98,4 odsto od planiranih.

"Rashodi su iznosili 95,810 milijardi dinara, a suficit koji je prenet u ovogodišnji budžet iznosio je nešto više od osam milijardi dinara", rekao je Đurović.

Većinom glasova usvojen je Predlog odluke o usvajanju projekta institucionalnog javno-privatnog partnerstva uvođenja sistema javnih bicikala u Beogradu i to je, prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, jedna od najznačajnijih odluka.

"Beograd je jedan od retkih gradova koji nema javna bicikla, a projekt predviđa 100 stanica za parkiranje tog prevoznog sredstva", rekao je Vesić.

On je kazao da sada postoji oko 100 kilometara biciklističkih staza, a da je plan da se izgradi još 20 kilometara.

Kompanija koja uđe u javno-privatno partnerstvo sa Gradom Beogradom dobiće kako je rekao, do 75 odsto vlasništva, a bicikli će biti obični i električni, ali trotineti nisu predviđeni jer za sada u Srbiji ne postoji zakonska regulativa za to prevozno sredstvo.

Vesić je rekao da je u planu i "otvaranje rečnog linijskog saobraćaja jer postoje delovi grada koji se mogu povezati na taj način".

"Kao Grad smo organizovani da nam u prioritetu budu pešačke zone, odnosno pešaci i biciklisti jer je to civilizacijsko dostignuće", rekao je on.

Istakao je da će, izmenom Odluke o javnim parkiralištima biti obeležena mesta za snabdevanje na obodima pešačkih zona i da će se ona štititi potapajućim stubićima a da će se kontrola ulazaka i izlazaka obavljati elektronskim putem.

Odbornici su usvojili i Predlog odluke o načinu postupanja sa nepokretnostima u svojini Grada kojom je predviđeno da se uvedu licencirani procenitelji vrednosti imovine i mogućnost da se cena imovine posle prve neuspele prodaje smanji na 80 odsto, a u trećem pokušaju i na 60 odsto.

Videti još.

Dragan Đilas: Beograd propada jer nema investcija, ako ulažete u grad 76 miliona evra, a nekad se ulagalo u proseku 250 miliona, naravno da stvari ne funkcionišu

(Beta)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner