субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Драган Ђилас: Мост код Аде кошта дупло мање од сличних пројеката у свету
Хроника

Драган Ђилас: Мост код Аде кошта дупло мање од сличних пројеката у свету

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 25. јул 2011.

Београд - Градоначелник Београда Драган Ђилас одбацује критике да је мост код Аде скуп, наглашавајући да “мост кошта дупло мање од сличних пројеката у свету”.

Ђилас каже и да је, уосталом, боље да о томе суд да струка, попут председника Српске академије наука и уметности, него политичари, били они позициони или опозициони.

Он није хтео да именује одакле долазе критике, додајући да се “зна ко прозива”. Ђилас каже да су бесмислене оптужбе да је за цену овог моста било могуће изградити три друга.

Први човек Београда објашњава да се за цену не гледа само дужина моста већ се цена посматра по квадрату и наглашава да је цена овог моста око 2.500 евра по квадрату према чему је међу најјефтинијима у свету.

Ђилас наглашава да верује да ће претходног градоначелника Ненада Богдановића и њега грађани “памтити по том мосту, као и по свему осталом што су урадили за Београд”.

Он је изразио захвалност бившем градоначелнику, Ненаду Богдановићу, преминулом 2007. године. "Наш рад је највећи одговор онима који су у политици 20 година, а нису урадили ништа", казао је Ђилас.

Градоначелник каже да Београд није презадужен, објашњавајући да “нам не би банке ни давале кредите да не верују да можемо да их враћамо”.

“Немамо проблема са враћањем кредита”, каже он и додаје да је град свим грађанима Београда саопштио колико треба новца да се врати у наредних 25 година на основу подигнутих кредита.

Он каже и да је “за Београд неопходно да узима кредите, јер је земља уништена ратовима и санкцијама”, али наглашава да је кључно да се тај новац искористи на најбитније ствари.

Као једну од таквих инвестиција за коју ће се Београд додатно задужити, Ђилас је поменуо пројекат изградње Београдког метроа.

Градоначелник Београда Драган Ђилас каже да ће мост преко Аде Циганлије спојити новобеоградску и чукаричку обалу Саве 8. августа, а са делом приступних саобраћајница биће отворен за саобраћај 15. децембра.

Он додаје да ће званичном отварању присуствовати председник Србије Борис Тадић, а два дана после тога грађани ће имати прилику да пешке пређу преко моста.

Ђилас каже да је до спајања обала остало још око девет метара и каже у шали да је то “негде у нивоу светског рекорда у скоку у даљ, па би неко из залета могао и да прескочи”.

Први човек Београда објашњава да ће се у даљем периоду радити приступне саобраћајнице и додаје да се никада се завршава рад на приступним саобраћајницама јер ту увек нешто треба додатно радити.

Ђилас је рекао да ће други велики пројекат - реконструкција моста Газела - бити завршена у фебруару следеће године, с тим да ће свих шест саобраћајних трака Газеле бити отворене за саобраћај већ од 15. новембра.

Градоначелник Драган Ђилас каже да ће бити поносан на то што ће првог септембра бити отворено 30 ново обданиште у Београду.

Ђилас је обишао и вртић "Плава птица" на Цераку, који ће већ у септембру моћи да прими око 200 малишана и обданиште у Великом Мокром Лугу довољно за 230 деце, које ће бити отворено месец дана касније.

Градоначелник је посетио и завршне радове на новој школи "Драган Лукић" у насељу Бежанијска Коса у коју ће од септембра кренути око 800 ученика, распоређених из околних школа у том насељу.

Ђилас је обишао и радове на реконструкцији четири базена у СПЦ "Олимп" на Звездари који ће, према најави извођача радова, бити отворени почетком августа.

После посете обилазнице око Београда, Ђилас је најавио да ће део од Батајнице, преко Добановаца, до Авалског друма бити завршен у априлу 2011. године, док ће део код Бубањ потока, као и тунел Нова Стажевица бити завршени до краја 2013. године.

Он је додао и да ће саобраћајница која треба да споји Миријевски булевар и улицу Витезова Карађорђеве звезде у Миријеву бити завршена до октобра ове године.

Градоначелник Београда рекао је да је задовољан динамиком радова на кључним саобраћајницама, а нарочито брзином којом се граде нови вртићи и школе у престоници.

(Б92)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер