Početna strana > Hronika > Avion Vojske Srbije srušio se kod Šapca, oba pilota poginula
Hronika

Avion Vojske Srbije srušio se kod Šapca, oba pilota poginula

PDF Štampa El. pošta
petak, 07. april 2017.

Nedaleko od Šapca kod sela Slatina danas oko 10.30 srušio se vojni avion, javio je izveštač agencije Beta. Oba pilota su stradala u nesreći.

Avion je pao u blizini kuće Milete Mladenović. Kako piše "Blic", reč je o avionu "Galeb 4" Vojske Srbije.

Prema rečima očevidaca vojni avion je pao u blizni pomoćnih objekata što je izazvalo strah meštana među kojima, kako kažu, nema povređenih.

U selu su trenutno tri ekipe Hitne pomoći, a policija obezbeđuje teren.

Očevici su rekli da je avion nisko preleteo preko sela Varna.

Oba pilota su poginula.

Biografije nastradalih pripadnika Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane

Potpukovnik Nenad Đure Ćulibrk rođen je 30.9.1968. godine u Virovitici. Obavljao je dužnost referenta u Odseku za vazduhoplovnu podršku Odeljenja za operativne poslove Komande RV i PVO.

Na službi u Vojsci Srbije je od 20.7.1991.godine. Tokom vojničke karijere obavljao je niz dužnosti i više puta je nagrađivan i pohvaljivan. Potpukovnik Ćulibrk bio je nastavnik i instruktor letenja, nosilac je Zlatnog letačkog znaka.

Potpukovnik Ćulibrk je bio oženjen i ima dvoje dece.

Kapetan Dejan Anđelko Pandurović rođen je 15.4.1978. godine u Vrbasu. Na službi u Vojsci Srbije je od 2001. godine.

Obavljao je dužnost pilota, ujedno nastavnika letenja u 1. avijacijskom odeljenju 252. školsko trenažne avijacijske eskadrile u 204. vazduhoplovnoj brigadi. Tokom karijere obavljao je više letačkih dužnosti i za svoj rad nagrađivan je i pohvaljivan.

Kapetan Pandurović je bio oženjen i otac je dvoje dece. 

Istorijat aviona G-4 super galeb
Dimenzije
Dužina 11,7 m
Razmah krila 9,9 m
Visina 4,28 m
Površina krila 19,5 m²

G-4 super galeb je srpski školsko - borbeni avion s turbomlaznim motorom, namenjen za prelazno školovanje pilota. Razvijen je kao savremeniji naslednik G-2 Galeba, većih mogućnosti, za prelazno školovanje vojnih pilota posle aviona Utva 75, odnosno posle aviona Lasta, a ispred aviona Orao i drugih borbenih aviona. Sekundarna mu je borbena namena za dejstvo protiv ciljeva na zemlji.

Razvijen je u dve verzije, prva s klasičnim horizontalnim repom sa krmilom, druga sa integralnim celoobrtnim horizontalnim repom. U prvoj varijanti je proizvedeno šest primeraka, koji su služili kao tegljači meta.

Druga varijanta je usvojena kao serijski standard. Prvi prototip je poleteo 18. jula 1978. godine, drugi (sa celoobrtnim horizontalnim repom) godinu dana kasnije. Serijska proizvodnja je počela tokom 1983.

U toku projekta, posvećena je posebna pažnja strogoj optimizaciji upravljivosti i stabilnosti aviona, bez uvođenja dopunskih uređaja (pomagala). To se potvrdilo i u letu sa ostvarenim vrhunskim karakteristikama.

(Beta, B92)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner