субота, 26. новембар 2022.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > VOICE: Новац са овогодишњег конкурса за суфинансирање медијских пројеката општине Апатин - поново отишао напредњацима и пријатељима
Хроника

VOICE: Новац са овогодишњег конкурса за суфинансирање медијских пројеката општине Апатин - поново отишао напредњацима и пријатељима

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 29. јун 2018.

На овогодишњем конкурсу за суфинансирање медијских пројеката општине Апатин предузеће шефа одборничке групе и бившег повереника Српске напредне странке у Апатину Илије Бурсаћа поново је добило новац.

Добар део „медијског колача“ завршио је и на рачуну Телевизије Апатин, која је прошле године променила власничку структуру и која се сада повезује са контроверзном „звездом“ приватизације медија у Србији Радоицом Милосављевићем. Милосављевић је претходних година постао власник бројних медија у Србији, а истраживачи и аналитичари га доводе у везу са СНС, тачније са садашњим шефом БИА-е Братиславом Гашићем. Наводно се Гашић и сам појављивао у Милосављевићевим медијима и представљао као „прави власник“.

Од укупно подељених 8,8 милиона динара, чак 5,8 милиона отишло је поменутим двема медијским кућама, односно више од две трећине новца.

Предузећу Унија плус, чији је једини власник Бурсаћ, а које издаје локални портал 025инфо.рс и које је било оснивач телевизије 025инфо до априла ове године, када је та телевизија прекинула емитовање програма – додељено је 1,8 милиона динара на овогодишњем конкурсу, док су прошле годинедобили два милиона. Разлика у односу на прошлогишњи конкурс је што овога пута новац није добио Српски телеграф, један од листова који, према Савету за штампу, најчешће крши Кодекс новинара Србије, али зато јесте Бурсаћева фирма, којој је додељено свега 200.000 динара мање него прошле године иако више не емитује телевизијски програм.

Три у једном: Шеф одборничке групе, власник медија и одговорни уредник Илија Бурсаћ

Према подацима Агенције за привредне регистре, Бурсаћ се води као одговорни уредник у оба медија. Како је раније писао Данас, он држи и маркетиншку агенцију, а његова телевизија преносила је и седнице локалне скупштине.

Наводно је и престанак емитовања Бурсаћеве телевизије везан за промену власничке структуре ТВ Апатин, која је донедавно била у сукобу са напредњачком влашћу, и којој је у том, ранијем периоду било потребно наћи локалну медијску противтежу. Интересантно је да је напредњачка власт, док је била у сукобу са овим медијом, суспендовала раније потписан уговор са њим и престала да уплаћује новац по уговореном пројекту.

На конкурсу је највише новца овога пута добила управо Телевизија Апатин, и то четири милиона динара за два пројекта. Овај медиј био је добитник и на недавно завршеном конкурсуПокрајинског секретаријата за културу и и информисање, где им је припало 400.000 динара. Међутим, Телевизија Апатин је у августу прошле године променила власничку структуру и са 51 одсто удела њен већински власник постао је Александар Милутиновић. То је исти човек који је, како је писала Цензоловка, био директор предузећа које основао Милосављевић, на адреси СОС канала, а које се звало „СОС канал плус“.

За Милутиновићем следи Бурсаћева фирма, а сви остали могли су да рачунају на износе до милион динара. Општинским новцем укупно је подржано девет пројеката. Поред поменутих, новац су добили интернет портал Радио ББ из Оџака, који је прошле године и из буџета Града Новог Сада добио 750.000 динара. Овај радио је иначе својевремено затваран због пиратског емитовања програма.

Ко је седео у комисији?

Комисију која је расправљала о подели новца чинили су Александар Чупић, уредник портала еврсац.рс, којег многи називају вршачки Информер. Чупић је и раније доспевао у жижу медија због конкурса, посебно оног у Смедереву прошле године, када је порталу еПодунавље, који није постојао у време расписивања конкурса, додељено чак седам милиона динара. Издавач еПодунавља је фирма Опен Виеw ДОО, чији је власник Чупић. Поред њега у комисији је била је и Ивана Стефановић из Удружења Нова мрежа Србије, које је такође већ доспело у јавност због поделе пара на конкурсима. Како је писала „Цензоловка“, ово удружење имало је своје представнике у комисијама у најмање 22 војвођанске општине, а својим чланицама те комисије додели су 41 милион динара.

Предузетник Страхиња Вујадиновић добио је пола милиона динара, а како је недавно писалоУдружење новинара Србије, он се иначе на конкурсима појављује са садржајем који ће бити објављен на порталу Србија данас, а који се опет доводи у везу са СНС. Он је добио и милион динара на овогодишњем конкурсу у Сремској Митровици. Та фирма основана је пред сам крај прошле године.

Фирми Стефан стреет, која емитује Радио Дунав и има истоимени интернет портал, додељено је 800.000 динара, а та фирма ове године је већ добила средства од Покрајинског секретаријата за културу и информисање на недавно завршеном конкурсу, и то 400.000 динара.

Удружењу грађана „Ја волим Сомбор“ додељено је 900.000 динара. То удружење основано је пред сам крај 2016. године, и прошле године се нашло се на листи добитника на конкурсу, али у Сомбору. Тада им је, иако врло кратко постоје, додељено 700.000 динара, а како је објавио локални портал СО инфо, они су тада конкурисали са пројектом који је носио исти назив као пројекат СО инфоа, а који је реализован две године раније.

Новосадској фирми Панонија медија припало је пола милиона динара.

Прошлогодишњи конкурс такође је био контроверзан, пошто је половина новца завршила код Бурсаћевих медија. Тада је дељено само упола овогодишњих пара, односно четири милиона динара, а два милиона отишло је Унији плус. На том конкурсу међу добитницима нашли су се и Српски телеграф и портал Србија данас, који су заједно инкасирали равно 500.000 динара.

(воице.орг.рс)

Видети још: Радоица Милосављевић купио параћински РТВ Канал М; Саша Пауновић: Канал М продат због због притисака којима је био изложен досадашњи власник

 

Параћин: ТВ „Канал М“ саопштио да неће извештавати о активностима општине због „афера функционера“; Саша Пауновић: СНС покушава да нас ућутка, то саопштење лично донео Зоран Милојевић Зеља

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће се Србија придружити санкцијма ЕУ против Русије?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер