понедељак, 13. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > ТВ Наша: Разлози за смену Александра Вучића
Хроника

ТВ Наша: Разлози за смену Александра Вучића

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 10. мај 2019.

 Најновије саопштење телевизије Наша: Разлози за разрешење председника Србије Александра Вучића

Проф. Др Зоран Томић редовни професор на правном факултету је у ауторском тексту у медијима рекао да упорно заговарајући „разграничење Србије и Косова“ Александар Вучић флагрантно и вишекратно гази дату председничку уставну заклетву и да је у вишекратном оштром сукобу са уставом.

 Александар Вучић је у вршењу функције председника републике, злоупотребивши свој уставни положај, укинуо врховно гесло владавине права (члан 3. Устава Србије) и парламентарну грађанску демократију у Србији (члан 1. Устава). Заменио их је својим личним режимом – аутократске, ауторитарне власти (супротно ставу 2. члана 2. Устава) уз помоћ њему слепо потчињене партијске камариле. Тако поред осталог он:

1.      Речју и делом подстиче оштро цепање Србије на поклонике и противнике, генерише дубоке унутрашње поделе и масовне уличне турбуленције посебно у улози челника владајуће политичке партије – уместо да отелотворује, као председник свих грађана Србије, уставно прописано државно јединство (члан 111) при томе избегавајући јавни, отворени и аргументовани друштвени дијалог.

2.      Соптвеним коментарима на судски рад, критикама и сугестијама он директно негира принцип независности судства и судија (члан 142), разарајући тиме и право на правично суђење (став 1. члана 32).

3.      Он целокупним држањем и ставовима подстрекава или/и непосредно ограничава и гуши медијске слободе (члан 50) – различитим видовима цензурисања непокорних гласила, емитера и појединаца као и слободу изражавања (члан 46), уједно ширећи атмосферу несигурности, страха и свеколиког насиља (што је антипод права на слободу и безбедност, члан 27).

4.      Обилато доприноси и повлађује – по командном ланцу – систематском багателисању и других права грађана од стране владајуће политичке гарнитуре.

Примерице:

-          Права на слободне изборе (члан 52)

-          Злоупотреба са изборним списковима, недопуштен утицај на вољу бирача, очигледне процесне изборне неправилности, битно дефектни, ометајући изборни надзор и верификација изборних резултата и сл.

-          Права на имовину (члан 58) – примера ради нерегуларно ускраћивање дела пензија, разбојништво у Савамали;

-          Права на заштиту података о личности (члан 42) – слање неукусних писама пензионерима на кућне адресе, достављање поверљивих података својим таблоидним режимским медијима о опозиционим лидерима и другим лицима која дижу глас против његове диктатуре.

-          Права на рад (члан 60) – таласи ткз. партијског запошљавања, непотизам, корупција и братске и личне везе као критеријум, уместо стручности и способности, затим понижавања радника у пеленама, гафови са платама и доприносима...;

-          Права на заштиту животне средине (члан 74) – у погледу изградње мини хидроелектране на рекама...;

-          Право на „развијање“ претворило се у право на разбијање духа толеранције у области образовања, културе и информисања (члан 81) праћено неконтролисаним пропагирањем крајњег примитивизма, вулгарности (ријалити програми Задруга, Парови) и говора мржње дискриминацијом и дисквалификацијом нежељених – и друга јуристичка и етичка непочинства.

Укратко: Због причињених крупних, бројних и дуготрајних уставних повреда он – по уставу, по правди/правичности, по разумном расуђивању, па и по мерило политичке целисходности – мора што хитније да буде разрешен државне функције коју сада обавља. На потезу је парламент, затим Уставни суд и, на концу, опет парламент (члан 188. Устава Републике Србије).

(ТВ Наша-НСПМ)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер