петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Срђан Радовановић: Губитак "Јата" у 2009. око 15 милиона евра
Хроника

Срђан Радовановић: Губитак "Јата" у 2009. око 15 милиона евра

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 03. јануар 2010.

Генерални директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић изјавио је да национални авиопревозник у 2009. години очекује губитак од 14 до 15 милиона евра, али да је у 2010. годину ушао са циљем да уместо губитака оствари профит.

Радовановић је у изјави Тањугу оценио да је протеклу годину у "Јату" обележио почетак процеса темељног реструктурирања компаније, који је, према његовим речима, већ дао видљиве ефекте.

"Влади Србије доставили смо Предлог мера за даље пословање 'Јата', који је заснован на повећању броја путника, смањивању расхода и реконструкцији компаније. Започели смо спровођење тих мера, које ће допринети нашим настојањима да се национална авиокомпанија врати на позицију регионалног лидера у ваздушном саобраћају", рекао је Радовановић.

"Када је реч о финансијским показатељима, за првих шест месеци имали смо губитак од 12 милиона евра. Тада смо мислили да ћемо на крају године имати губитак од 20 до 25 милиона евра", рекао генерални директор "Јат ервејза".

"Сада ипак очекујемо губитак од 14 до 15 милиона евра, што је упола мање у односу на 2008. годину. То смо постигли захваљујући строгој контроли трошкова и уштедама у другој половини године", истакао је Радовановић.

Према његовим речима, у 2010. години "Јат" планира да уместо губитака оствари профит, и у складу са тим наставиће да спроводи одлучне реформске мере како би "што пре почео да послује позитивно, престао да троши и почео да пуни буџет државе".

"У циљу привлачења путника посебну пажњу ћемо поклонити бољој организацији саобраћаја и реду летања, побољшању квалитета услуга и конкурентној политици цена", рекао је Радовановић, истичући да је у плану и увођење нових услуга које ће додатно допринети томе да се што више путника, приликом путовања, определи баш за "Јат".

Он је подсетио да је "Јат", у оквиру промотивне кампање, путницима који намеравају да из Београда лете у земље шенгенског споразума између 19. децембра и 12. јануара понудио карте по веома повољним ценама и најавио да ће таквих акција свакако бити и током 2010. године.

"Да бисмо превазишли могућу препреку - ограниченост тржишта београдског аеродрома, планирамо излазак и на друга тржишта - првенствено скопског и бањалучког аеродрома", нагласио је директор "Јата".

Радовановић је најавио да ће новац од продаје "Јатове" зграде у Булевару уметности и кредит у износу од 40 милиона евра бити уложени у делове који су неопходни да би авиони из "Јатове" флоте, који тренутно стоје у хангару и који су ван саобраћаја, били подигнути у ваздух.

Планирано је и обнављање флоте преусмеравањем постојећих трошкова за закуп авиона у други тип авиона или новији модел, рекао је он.

"Конкретно, у складу са истеком уговора враћамо закупљене авионе, а у закуп ћемо узети нове летелице - тако да би већ на пролеће требало да стигну два нова 'Боинга' 737-700 који ће нам омогућити саобраћај до Блиског истока, односно Абу Дабија или Дубаија без стајања у Ларнаки, као што је сада случај", рекао је Радовановић.

У наредном периоду планирамо и оснивање сопственог линијског одржавања, као и улазак у неку од највећих светских алијанси авиопревозника, најавио је директор "Јата".

Поред тога, у складу са мерама за смањивање расхода и унапређивање пословања, у плану је издвајање делова компаније који не представљају основну делатност - Пилотске академије из Вршца и Ваздухопловног медицинског центра, навео је Радовановић.

Он је подсетио да је смањена представничка мрежа "Јата" у иностранству, па уместо 49, "Јат" сада има 25 делегираних представника, а из пословница у ексклузивним зонама светских метропола, "Јат" се преселио у простор на аеродромима.

Радовановић је напоменуо и да је “Јат - Привредна авијација", која је до сада била посебна организациона јединица "Јата", издвојена из састава компаније и прешла у власништво државе.

Он је подсетио и да је током 2009. године спроведен програм добровољног одласка из "Јата", у оквиру којег је, током године, компанију напустило око 400 радника.

"Питање смањивања вишка броја запослених, како је већ најављено, осим социјалним програмом, биће решавано и кроз одвајање делова компаније који не представљају основну делатност, као и реорганизацију појединих сектора и дирекција компаније", рекао је Радовановић.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер