Početna strana > Hronika > Sinod SPC optužio vladiku Artemija za raskol i privremeno mu zabranio sveštenodejstvovanje
Hronika

Sinod SPC optužio vladiku Artemija za raskol i privremeno mu zabranio sveštenodejstvovanje

PDF Štampa El. pošta
subota, 18. septembar 2010.

BEOGRAD – Sveti arhijerejski sinod Srpske pravoslavne crkve (SPC) odlučio je da umirovljenom vladici Artemiju privremeno zabrani sva sveštenodejstva do predstojećeg, drugog redovnog zasedanja Svetog arhijerejskog sabora koji će doneti konačnu odluku.

U pismu koje mu je tim povodom uputio patrijarh srpski Irinej, vladika je optužen za raskol koji, kako se navodi, „ni mučenička krv ne može oprati.

Istovremeno, patrijarh Irinej je pozvao vladiku Artemija da još jednom preispita svoje odluke i odustane od raskolničog puta kojim je krenuo.

U saopštenju Sinoda i patrijarhovom pismu se navodi da je takva odluka doneta kao odgovor na Artemijevo pismo koje je i ovog puta „uobičajenim manirom” dostavljeno crkvenoj vladi i medijima.

O obrazloženju sinodske odluke, patrijarh Irinej kaže da je sa velikim žaljenjem primio pismo u kome vladika svojim antisaborskim, antickrvenim i antikanonskim stavom čini upravo ono za šta optužuje druge.

„… Razgrađujete Svetosavsku Srpsku Crkvu i stupate direktno na put raskola, koji ni mučenička krv ne može oprati, navodi se u patrijarhovom pismu.

Ističe se da se vladika Atemije, svojim povlačenjem svih do sada datih izjava o povinovanju odlukama Sinoda I Sabora, samovlasnim proglašenjem sebe za „doživotnog kanonskog arhijereja Eparhije raško-prizrenske” i ničim dokazanim optužbama najviših crkvenih tela, odriče svoje vernosti i poslušnosti izjavljenih pri rukopoloženju u čin epskopa.

„Zaboravili ste da je van toga Sabora i van života u liturgijsko-sabornom i kanonskom jedinstvu Crkve u Pravoslavlju nezamisliv episkopski čin i episkopsko služenje.

Artemije je optužen za uzdizanje iznad Crkve i odsustvo zdrave sborske crkvene svesti blateći pritom patrijarha, Sabor i Sinod i optužujući ih, kako se navodi, maltene s papskom „nepogrešivošću” za „guranje” Srpske Pravoslavne Crkve „na put bogomrske unije” i za druga kanonska bezakonja.

Ističe se da je „Saborna crkva ta koja daje, menja I uzima…pa tako istupanje iz Crkve nužno dovodi do gubljenja darova koji su dobijeni od Crkve.„

„U tom smislu, pad u jeres ili raskol, kao i lišenje čina i odlučenje od Crkve, ne predstavljaju prosto spoljašnju odluku kojom se ukidaju neka večno zagarantovana prava… nego samo sabornu potvrdu Crkve o tome koliko je neko zaista već samog sebe isključio iz jedino spasonosnog liturgijsko-sabornog poretka u Crkvi ili u kojoj meri je Crkva nekome od svojih članova dodelila ili uskratila neke od svojih darova ili službi, među koje spada i episkopsko služenje”, navodi patrijarh.

Patrijarh je ukazao i da je vladikino vezivanje jednog broja dosadašnje svoje „duhovne dece” za sebe i svoje „neizgledivo očinstvo” umesto za Hrista Crkvu, ta grupa monaha nadahnuta buntom povedena neminovno na put raskola.

Dodaje se da je pravdanjem njihovog bekstva iz manastira unet nemir u crkveni narod.

„Ovim svojim aktom definitivno ih utvrđujete u raskolničkom duhu, a sebe proglašavate za vođu raskola”, naveo je Irinej u obrazloženju sinodske odluke kojom je vladika Artemije do prvog saborskog zasedanja stavljen pod privremenu zabranu svih sveštenodejstvovanja.
Patrijarh je, kako se navodi, s tugom u srcu poručio vladiki Artemiju da još jednom radi sopstvenog spasenja i radi dobra Crkve božje i naroda Božjeg preispita svoje odluke i ne produži putem raskola kojim je krenuo.

(Tanjug)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner