недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Синиша Мали: Почетак изградње "Београда на води" до краја године
Хроника

Синиша Мали: Почетак изградње "Београда на води" до краја године

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 17. фебруар 2014.

БЕОГРАД – Први радови на почетку изградње пројекта „Београд на води” почеће до краја ове године, а у марту ће почети измештање првих колосека пруге да би се терен припремио за реализацију тог пројекта, најавили су данас министар саобраћаја Александар Антић и члан привременог већа Синиша Мали.

Мали је, после састанка у влади Србије о пројекту „Београд на води”, најавио да ће до краја године почети изградња прве четири зграде у саставу тог пројекта, међу којима су познати торањ, највећи тржни центар на Балкану, а које ће бити преостале две зграде биће познато у првим недељама марта, када треба да буде завршен главни мастер план.

Мали је истакао да су на данашњем састанку детаљно разматране три фазе тог пројекта и то прва фаза која обухвата измештање једне трећине колосека из Савског амфитеатра и чишћење локације од „од олупина” како би се припремила за изградњу прве четири зграде.

Друга фаза обухвата завршетак станице Прокоп и ранжирне станице Земун са неколико мањих пројеката, док би трећа фаза, како је рекао, обухватила изградњу обилазнице Бубањ поток-Бели поток-Винча-Панчево, за коју ЦИП већ ради пројекат.

Мали је најавио да су у завршној фази преговори о финансирању пројекта и да очекује да ће они бити завршени до краја марта.

Он је подсетио да ће држава у заједничко предузеће унети државно земљиште, док ће арапски партнер обезбедити неопходан новац.

Мали је изразио очекивање да ће тај пројекат бити завршен у року од пет година после чега ће Београд изгледати сасвим другачије него сада.

Паралелено са припрема и измештањем пруге се ради на урбанистичким плановима и добијању свих неопходних дозвола, укључујући и грађевинску, казао је Мали.

Он је додао да, у оквиру припрема за реализацију пројекта „Београд на води”, треба да буде измештена и главна железничка станица, а зграда железнице ће остати као нека врста „историјског музеја”, а биће измештена и аутобуска станица.

„Очекујем да ћемо до половине следеће године завршити све папире како би кренуло пресељење аутобуске станице, која се сели на локацију на којој је сада „бувљак” на Новом Београду, који ће се такође изместити на друго место”, рекао је Мали.

Да раде на пројекту „Београд на води” биће позвани сви архитекти и стручњаци из Србије, јер је реч о пројекту површине до два милиона квадрата, казао је Мали.

Министар Антић и Мали су се сложили да је Београд на води најзначајнији развојни пројекат и шанса за Београд и целу Србију и да не смемо пропустити прилику да га реализујемо, јер би, како је рекао Антић, тако показали да ова генерација политичара није спремна да изведе Србију из кризе.

Министар саобраћаја је истакао да је на састанку дефинисан сет предрадњи, које морају да се изврше да да би се почело са „Београдом на води” и најавио да ће институт ЦИП урадити пројекат станичне зграде у Прокопу, док из кувајтског кредита, већ имамо припремљене делове пројекта везане за колосеке, а које ће окончати ЦИП и Железнице Србије.

ЦИП ће почети израду пројектне документације за путничко-теретну станицу Земун, као и пројекте измештања колосека који се корист, додао је Антић.

Он је указао да све државне институције треба да сарађују на томе и да у влади постоји пуна сагласност око реализације тог пројекта, ако треба да се ради чак и 24 сата дневно на томе, истакавши да „они који говоре против њега или не разумеју или нису добронамерни”.

Мали: Питање дана када ће Београд да преузме Бус плус

БЕОГРАД – Град Београд преговара са партнерима из Турске и „близу смо решења” да град преузме „Бус плус” систем, најавио је данас члан Привременог већа Београда Синиша Мали.

„Питање је дана када ћемо изаћи у јавност са коначним резултатом,” рекао је Мали, новинарима у Влади Србије.

Он је најавио да ће 25. или 26. фебруара бити одржана седница Управног одбора Ер Србије, на којој на дневном реду треба да буде упознавање са детаљима уговора са Етихадом.

Мали је најавио и да ће следеће недеље бити основана радна група стручњака за Метро у Београду, како би се тај пројекат „погурао” и да би се утврдило где се стало, јер је то, како је рекао, битан пројекат за главни град.

Он је указао да се градска власт бави горућим питањима, као што су решење питања такси превозника, који раде на „дивље” на Аеродрому.

Мали је најавио и да ће ускоро изаћи са решењима, везаним за питање вантелесне оплодње.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер