петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Синиша Мали: Изградња београдског метроа није политичка тема, већ колосалан пројакат од националног значаја; метро ће бити исплатив и оправдан
Хроника

Синиша Мали: Изградња београдског метроа није политичка тема, већ колосалан пројакат од националног значаја; метро ће бити исплатив и оправдан

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 20. фебруар 2018.

Градоначелник Синиша Мали је, на презентацији пројекта београдског метроа у Старом двору, рекао да планирање и изградња београдског метроа није политичка тема, већ колосалан пројакат од националног значаја о којем једино стручњаци могу да доносе коначне одлуке.

Градоначелник је посебно захвалио Полу Пејџу и Тому Мекелиготу, стручњацима из компаније "WSP, који су годину и по дана провели у Београду како би се као плод њиховог знања и искуства добио мастер план саобраћајне инфраструктуре – познатији као СМАРТПЛАН.

"У процес израде тог свеобухватног плана били су укључени и наши домаћи стручњаци. На једном месту смо окупили најпаметније мозгове које наша земља има да понуди и спојили их са еминентним светским стручњацима. Њихов допринос развоју Београда у будућности је немерљив зато што смо по први пут добили конкретан, детаљан и прецизан план који ће нам служити као смерница у процесу решавања саобраћајних проблема за које се до јуче сматрало да су нерешиви", рекао је Мали.

Он је додао да како би се дошло до конкретних решења, било је потребно да се прво анализира постојећа саобраћајна инфраструктура у Београду.

"Зато смо месецима бројали путнике, анализирали постојеће линије јавног превоза и пратили кретање становништва. Тек када су извршене детаљне анализе, сазнали смо да једна линија метроа самостално не би значајно растеретила гужве у саобраћају. Наши стручњаци су утврдили да је за решавање кључних саобраћајних проблема неопходно проширити градску железницу 'БГ воз' и интегрисати је у прве две линије метроа", истакао је градоначелник.

Како је навео, била је потребна помоћ еминентних стручњака да се напокон разоткрију све заблуде о метроу које су постојале у јавности више од 40 година.

"Бушити скупе тунеле по Београду, само да бисте могли да кажете да се метро гради је неозбиљно. Градити метро који ће бити празан и неисплатив, само да би се створио утисак да Београд има метро је неодговорно. Наш једини циљ је да се изгради метро који ће, пре свега, служити Београђанима тако што ће скратити време путовања и смањити гужве у саобраћају. Метро који ће бити исплатив и оправдан", рекао је Мали.

Према његовим речима, план за метро није осмишљен на основу насумичних процена малог круга људи из политичког живота, већ на основу исцрпних анализа и процена домаћих и иностраних стручњака.

"Стручњаци су утврдили да ће једино две линије метроа, у комбинацији с четири линије 'БГ-воза', убрзати саобраћај у Београду, повезати удаљене крајеве града и отворити велике инвестиционе потенцијале у свим деловима центра града. Зато што је ово једини реалан план, прва линија метроа биће пуштена у рад до 2022. године. Новац је обезбеђен и са изградњом прве линије метроа крећемо већ 2020. године", рекао је Мали.

Том Мекелигот верује да су српска и београдска јавност изузетно заинтересоване за пројекат метроа, као и да је најбоље решење за проблеме у саобраћају оно које ће најлакше бити имплементирано у постојећу инфраструктуру.

"Када кажете метро, људи најчешће помисле искључиво на подземне системе, али постоје и надземни, па и издигнути од тла. Веома је битно што је Макишко поље одабрано за место прве станице, нарочито када се узме у обзир рад на инфраструктури која је потребна за одржавање и рад система. Тамо има пуно места на којем се може градити паркинг, а будући да је то јужна страна града, метро би „покупио” велики део путника пре него што стигне до гушће насељених делова града", истакао је Мекелигот.

Презентацији су присуствовали и председник Скупштине града Никола Никодијевић, заменик градоначелника Андреја Младеновић, градски урбаниста Милутин Фолић, помоћник градоначелника Борко Милосављевић, чланови Градског већа, градски секретари, директори градских предузећа и председници београдских општина.

(Беоинфо)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер