петак, 26. април 2024.

&

Почетна страна > Хроника > Предраг Гага Антонијевић: Могућа je тужба због неистина у критици „Даре из Јасеновца“ објављеној у „ЛА Тајмсу“ - то више није питање филма и критике, већ потпуно негирање геноцида почињеног над Србима у НДХ
Хроника

Предраг Гага Антонијевић: Могућа je тужба због неистина у критици „Даре из Јасеновца“ објављеној у „ЛА Тајмсу“ - то више није питање филма и критике, већ потпуно негирање геноцида почињеног над Србима у НДХ

понедељак, 08. фебруар 2021.

То више није питање филма и критике, него то значи потпуно негирање геноцида почињеног над Србима током НДХ и озбиљну увреду за све жртве, каже за портал Нова.рс редитељ Предраг Гага Антонијевић, коментаришући текст о "Дари из Јасеновца" обављен у "ЛА Тајмсу" пред премијеру његовог филма у Америци и гласање за номинације за Оскара.

Приказивање филма “Дара из Јасеновца” у америчким биоскопима почело је 5. фебруара, а стижу и први извештаји, прикази и критике.

„Колико чујем, у Чикагу, одакле још и добијем неке вести, људи су очигледно емотивно реаговали на филм. Говорим то на основу онога што сам прочитао у неким страним вестима, а и на основу тога што су ми рекли људи који су филм гледали, па су ми пренели реакције публике. Наводили су ми и пример да су неке две Американке биле иза њих у биоскопу, па су и оне плакале… За друге градове не знам још, то ћу тек моћи током недеље да чујем од дистрибутера“, каже за Нова.рс Предраг Гага Антонијевић.

Још пре америчке премијере, у магазину “Варајети” објављен је текст у ком аутор српског кандидата за Оскара назива “националистичком пропагандом”, а пред сам почетак приказивања у америчким биоскопима и у “ЛА Тајмсу” објављен је слично интониран текст. “Тај је још гори”, оцењује редитељ.

„Критичари су могли да гледају филм раније, а индикативно је да аутор тог текста о њему није писао пре 10 дана, а гледали су филм пре можда месец дана, него је темпирао. Онај нас је оцрнио у ‘Варајетију’ пред само гласање за Златни глобус, а овај се појавио пред само гласање, које управо траје, за ужу листу филмова за избор за Оскара. Али, друга ствар је ту много битнија. Тај текст је највећа могућа бљувотина са историјске тачке гледишта. То опет није критика, него будалаштина. Добили су писмо, а разматраће се и неке друге мере, јер је најгоре то што аутор тог текста тврди да сам ја у филм на силу убацио Србе и децу. То је најгори могући фалсификат, још гори од оног у ‘Варајетију’. Онај у ‘Варајетију’ је бар написао да је све тачно, али је филм наводно пропаганда, иако не знам како истина може да буде пропаганда, а у ‘ЛА Тајмсу’ пише да то није тачно историјски и да сам ја гурао Србе и децу у причу о Јасеновцу. Шта на то човек да каже“, наводи редитељ “Даре из Јасеновца”.

Антонијевић је споменуо и могућност тужбе против аутора текста у “ЛА Тајмсу”.

„Сад се све то анализира и разматра, сагледавамо све елементе, то је доста озбиљно и комплексно, јер говоримо о озбиљној увреди за све жртве и негирању геноцида. То више нема везе ни са филмом, то је све отишло у потпуно сулуду сферу. Они су већ добили одговор историчара на то писаније, али мислим да ћемо морати тиме озбиљније да се позабавимо, јер се тако ради у озбиљним земљама. Тако нешто не сме да се дозволи. То више није питање филма и критике, него то значи потпуно негирање геноцида почињеног над Србима током НДХ. Биће тужба, али је то америчка тужба, од стране Американаца, нема везе са нама, а још ћемо видети да ли ће се то радити и у име жртава и оних који су прошли тај логор или ће се радити нешто друго, али ће, у сваком случају, највероватније бити тужба. Јер ово је сад већ прекрупно, то већ више није ни само ствар филма“, каже Антонијевић, не желећи да даље то коментарише јер ће се тиме бавити адвокати.

Филм “Дара из Јасеновца” није номинован за Златни глобус. Сада је у току одлучивање о девет филмова у категорији за страна остварења на избору за Оскара.

„Ту немам никаквих илузија, ово све је већ сад направило толику контроверзу да су и чланови Академије доведени у ситуацију да се добро замисле да ли да гласају за њега, чак и ако им се филм свиђа. Али очигледно је да је тај филм био потребан, јер смо видели да су неки спремни да кажу да Јасеновац није био логор за Србе. Ми смо мисију испунили. Филм је изашао, једни пишу једно, има и људи који пишу друго, али се једноставно та тема отворила толико да не може више. Све то је само доказ колико је овај филм био потребан“, закључује Антонијевић.

(Нова.рс)

Видети још: „ЛА Тајмс“ оцрнио филм “Дара из Јасеновца”: Најциничније је да је филм кандидат за Оскара, то је још један жалостан знак да за неке људе пут до награде и угледа – иде преко Холокауста

Предраг Гага Антонијевић, редитељ филма "Дара из Јасеновца": Текст у часопису "Варајети" није критика, већ памфлет и етикета

Амерички магазин „Варајети“ о филму „Дарa из Јасеновца“ - српском кандидату за Оскара: Српско-националистичка употреба Јасеновца као свеукупног вапаја за српским жртвама кроз векове претвара филм у пропаганду