уторак, 21. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Потрошачка корпа са пет основних животних намирница поскупела за око 750 динара од почетка године
Хроника

Потрошачка корпа са пет основних животних намирница поскупела за око 750 динара од почетка године

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 29. мај 2016.

 Београд -- Потрошачка корпа са пет основних животних намирница, поскупела је за око 750 динара од почетка године.

Стручњаци поручују да разлога за такво поскупљење нема и да трговци користе положај на тржишту да са потрошачима играју игру мачке и миша.

За одлуку да вишом ценом нападаш производе који се највише троше није потребна никаква мудрост, а преко потребне мудрости за одговор на питање како уштедети на куповини основних животних намирница, нема.

Ко је крив за такав рачун? Кажу - проверени трговински трик - поскупљење од динар, два или три и то у добро одмереним временским размацима, тихо да нико не примети.

“Нема никаквог разлога да нешто поскупљује, једини основ што трговци имају финансијске губитке и сав свој недостатак због смањеног промета надоместују поскупљењем основних животних намирница на тзв. неприметан начин. Сваки месец 5 до 10 динара нешто, ви не региструјете , а добици огромни”, каже Горан Паповић иу Удружења за заштиту потрошача.

Већина трговинских ланаца би на ове тврдње одговорила - није до нас, ценовник диктирају произвођачи. Произвођачи узвраћају да цене иду горе само када поскупи набавка или скоче трошкови производње и подвлаче - то се у овој години није десило. Аналитичари сматрају и да је поскупљење инспирисано и често понављаном поруком да је скочила куповна моћ запослених грађана.

“Ово је игра између мачке и миша између трговаца и потрошача где трговци испитују могућност.. Главни кривац су трговци не произвођачи апсолутно на њих стављам акценат”, каже Милан Простран, агроекономски аналитичар

Тачно је да се на акцијама шећер може купити за 69 динара, а уље и за 110, али и то је за неке злоупотреба маркетинга. На потпуно либерализованом тржишту, где конкуренција и те како притиска, потрошачу као једино средство у борби против вискоких цена преостаје уздржавање од куповине, тј. недовољно слатки колачи, тесто које не дише и немастан омлет.

(Б92)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер