Početna strana > Hronika > Odlaže se prodaja "Krajslera" "Fijatu"?
Hronika

Odlaže se prodaja "Krajslera" "Fijatu"?

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 08. jun 2009.

Deo penzionih fondova iz američke države Indijane zatražio od Federalnog suda SAD da poništi odobrenu prodaju automobilske industrije "Krajsler", čiji bi vlasnik trebalo da postane italijanski "Fijat".

Investitori traže da Vrhovni sud odloži prodaju "Krajslera" italijanskom "Fijatu", jer smatraju da taj potez u povlašćeni položaj stavlja neke poverioce, kao što su sindikati, dok je na štetu osiguranih poverilaca.

"Krajsler", prema mišljenju penzionog fonda iz Indijane, navodno nastoji da posredstvom "sumnjive prodaje progura nezakoniti plan reorganizacije kompanije", prenose agencije.

Ovim zahtevom, pravni spor je pomeren sa odluke njujorškog apelacionog suda ka najvišem američkom sudu.

Odluka u slučaju "Krajslera" bi, kako ocenjuju analitičari, mogla biti primer i za najveću američku automobilsku industriju "DŽeneral motors" (GM) koja je pre nedelju dana proglasila bankrot, najveći u istoriji američke industrije, pošto i GM planira da upotrebi sličnu strategiju brze prodaje u okviru stečajnog postupka.

Da se procedura prodaje može završiti sutra, kako je bilo planirano pre ovog zahteva fondova, novi "Krajsler" bi mogao da izađe iz bankrotstva i da okonča proces reorganizacije poslovanja u narednih 60 dana, kao što je to ranije zatražila američka vlada.

Odluka Stečajnog suda, koju su podržale vlade SAD i Kanade, trebalo je da omogući "Krajsleru" da izađe iz procesa sudske zaštite od bankrota. Prema uslovima ugovora, kreditori će za 6,9 milijardi dolara "Krajslerovog" duga dobiti svega dve milijarde dolara.

Vlade SAD i Kanade su se u međuvremenu dogovorile da obezbede oko osam milijardi dolara kredita novom "Krajsleru", podsećaju agencije.

"Fijat", kako je tada dogovoreno, ne bi platio ništa za udeo od 20 odsto u akcijama "Krajslera", ali će, zauzvrat, obezbediti pristup novoj tehnologiji izrade manjih, ekoloških automobila.

Upravo takav uslov ispunjava najmanji model italijanske kompanije, inovirani "Fijat 500", koji je nešto veći od originalne verzije i već je dobio niz priznanja zbog male emisije ugljen dioksida u atmosferu.

Italijanska fabrika bi, zauzvrat, dobila pristup američkom tržištu automobila preko "Krajslerove" prodajne mreže, a imala bi i mogućnost da kasnije poveća i udeo u akcijama nove kompanije.

(RTS)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner