Хроника | |||
Одлаже се продаја "Крајслера" "Фијату"? |
понедељак, 08. јун 2009. | |
Део пензионих фондова из америчке државе Индијане затражио од Федералног суда САД да поништи одобрену продају аутомобилске индустрије "Крајслер", чији би власник требало да постане италијански "Фијат". Инвеститори траже да Врховни суд одложи продају "Крајслера" италијанском "Фијату", јер сматрају да тај потез у повлашћени положај ставља неке повериоце, као што су синдикати, док је на штету осигураних поверилаца. "Крајслер", према мишљењу пензионог фонда из Индијане, наводно настоји да посредством "сумњиве продаје прогура незаконити план реорганизације компаније", преносе агенције. Овим захтевом, правни спор је померен са одлуке њујоршког апелационог суда ка највишем америчком суду. Одлука у случају "Крајслера" би, како оцењују аналитичари, могла бити пример и за највећу америчку аутомобилску индустрију "Џенерал моторс" (ГМ) која је пре недељу дана прогласила банкрот, највећи у историји америчке индустрије, пошто и ГМ планира да употреби сличну стратегију брзе продаје у оквиру стечајног поступка. Да се процедура продаје може завршити сутра, како је било планирано пре овог захтева фондова, нови "Крајслер" би могао да изађе из банкротства и да оконча процес реорганизације пословања у наредних 60 дана, као што је то раније затражила америчка влада. Одлука Стечајног суда, коју су подржале владе САД и Канаде, требало је да омогући "Крајслеру" да изађе из процеса судске заштите од банкрота. Према условима уговора, кредитори ће за 6,9 милијарди долара "Крајслеровог" дуга добити свега две милијарде долара. Владе САД и Канаде су се у међувремену договориле да обезбеде око осам милијарди долара кредита новом "Крајслеру", подсећају агенције. "Фијат", како је тада договорено, не би платио ништа за удео од 20 одсто у акцијама "Крајслера", али ће, заузврат, обезбедити приступ новој технологији израде мањих, еколошких аутомобила. Управо такав услов испуњава најмањи модел италијанске компаније, иновирани "Фијат 500", који је нешто већи од оригиналне верзије и већ је добио низ признања због мале емисије угљен диоксида у атмосферу. Италијанска фабрика би, заузврат, добила приступ америчком тржишту аутомобила преко "Крајслерове" продајне мреже, а имала би и могућност да касније повећа и удео у акцијама нове компаније. (РТС) |