Početna strana > Hronika > Novi Sad: Johanes Han i Aleksandar Vučić svečano otvorili novi "Žeželjev most"; Han: Most simbol evropske budućnosti Srbije, EU najveći donator Srbije; Vučić: Stižemo u Srbiju brzih vozova
Hronika

Novi Sad: Johanes Han i Aleksandar Vučić svečano otvorili novi "Žeželjev most"; Han: Most simbol evropske budućnosti Srbije, EU najveći donator Srbije; Vučić: Stižemo u Srbiju brzih vozova

PDF Štampa El. pošta
subota, 01. septembar 2018.

 NOVI SAD - Novosađani i svi ostali građani i putnici kroz našu zemlju dobili su danas novi Žeželjev most, na mestu na kojem je stari srušen u bombardovanju Srbije. Most su otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komesar za pregovore o proširenju i susedsku politiku Johanesa Hana. 

Vučić i Han su se rukovali pored info-table, nakon čega su na početku mosta uklonili plastične barijere i time simbolično otvorili drumsku saobraćajnicu i prošetali do polovine mosta.

Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, gradonačelnik Novog sada Miloš Vučević i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, kao i direktori javnih preduzeća, uključujući Zorana Babića, direktora Koridora Srbije.

Veliki broj Novosađana se okupio na mostu koji je ukrašen zastavama Srbije i EU, kao i balonima u bojama srpske zastave.

Građani nose zastavice Srbije.

Prvi vozovi su preko novog Žeželjevog mosta prešli krajem marta ove godine.

Most je deo železničkog Koridora 10 i biće deo brze pruge Beograd - Budimpešta.

Nakon puštanja u rad novog mosta, umesto starog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, u narednom periodu se očekuje uklanjanje starog montažno-demontažno drumsko-železničkog mosta, koji je u funkciji od 2000. godine i železničkom prugom spaja dve obale Dunava kod Novog Sada, sremsku i bačku.

Izgradnja mosta je koštala 54 miliona evra, od čega je EU finansirala projekat sa 25 miliona evra, 25 miliona su dali pokrajina i grad i država je izdvojila četiri miliona.

U okviru projekta su uređeni i kolovozi, trotoari i biciklističke staze.

Ponovo je uspostavljane dobra veza prema industrijskoj zoni, slobodnoj carinskoj zoni, izlasku na autoput i luci Novi Sad.

Taj pravac za drumski saobraćaj je bio u prekidu od 2010. godine.

Novi Žeželjev most je čelično - lučni za železnički i drumski saobraćaj.

Dugačak je 474 metara, a 31,45 metara širok. Razmak između luka i zatege je oko 42 metra.

Sadrži dva železnička koloseka, koji omogućavaju brzinu od 160 km na sat za putničke i 120 kilometara na sat za teretne vozove.

Dve drumske trake su rađene tako da obe imaju širinu od 3,5 metra i odgovaraju standardima brzine vozila od 80 do 100 km na sat.

Takođe, tu su i dve pešačke staze širine 2,5 metra.

Most je čelične konstrukcije i nalazi se na pet stubova, od kojih je jedan preuzet sa starog mosta.

U klasi je železničkih lučnih mostova sa zategom i ukrštenim vešaljkama i svetski je rekorder u rasponu sa 219 metara raspona.

Most je rađen prema evropskim standardima i tehničkim uslovima nemačkih železnica.

Projektovan vek trajanja je 100 godina, s tim što takvi mostovi traju mnogo duže.

Stari most srušen u NATO bombardovanju je izgrađen 1961. godine po projektu arhitekte Branka Žeželja, po kome je i dobio ime, iako je njegov zvanični naziv bio Most bratstva i jedinstva.

U NATO bombardovanju 1999. godine stari most je gađan 12 puta i 23. aprila je konačno srušen.

Han: Most je simbol evropske budućnosti Srbije

Komesar EU za proširenje Johanes Han rekao je na ceremoniji otvaranju Žeželjevog mosta u Novom Sadu da je taj most najbolji simbol procesa evrointgracija i da je simbol evropske budućnosti Srbije. 

"Ne mogu da zamislim bolji simbol od mosta za proces evrointegracija. Ovaj divan most povezuje dve strane reke, ali isto tako i vašu zemlju sa susedima i Evropskom unijom i evropskom porodicom", rekao je Han na ceremoniji otvaranja mosta zajedno s predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem. 

Han je rekao da on i predsednik Srbije nisu tu samo da otvore jedan infrastrukturni objekat, već most koji je "simboličan za evropsku budućnost" Srbije. 

"Danas sedimo jedan pored drugog kao partneri, Sribja napreduje na putu ka EU, mi gradimo mostove s vama, ne samo za vas", rekao je Han. 

Dodao je da će most doneti veliku dobrobit za Novi Sad, da će imati veliki uticaj na kvalitet života građana, da će saobracaj biti brži i lakši i smanjiće zagađenje, kao i da on predstavlja ključnu vezu transevropske železnice. On je takođe u sastavu deonice Beograd-Subotica-Budimpešta, strateškog evropskog pravca. Han je podsetio da je EU za most dala bespovratnih 35 miliona evra, ocenivši da je to dobro potrošen novac, jer je "investicija za našu zajedničku budućnost". 

"Ovo je samo mali deo pomoći koji EU pruža Srbiji, od 2007. mi smo dali oko 2,2 milijarde evra u bespovratnim sredstvima, a ta suma će porasti na tri milijarde do 2020. godine", rekao je Han. 

Istakao je da to nisu zajmovi s obavezama, već bespovratna sredstva koja EU daje Srbiji za unapređenje kvaliteta života njenih građana u raznim oblastima. 

Han je rekao da je EU daleko najveći donator Srbije i finansijski je podržava, i da je zato jako ponosan. 

"Mi to radimo jer želimo da se vi približite i pridružite našoj porodici naroda što pre", rekao je Han. 

Prema njegovim rečima, most je primer šta evrointegracije mogu da donesu Srbiji, i da će EU nastaviti da poboljšava život i standard građana Srbije. 

"Evrointegracije nisu apstraktno akademsko pitanje, reč je o vašem prosperitetu, vašem životu, integracija je druga reč za gradnju mostova i sretan sam da s vama gradim ovaj most i s vama ću rado nastaviti da gradim mostove u Srbiji u čitavom ovom božanstvenom regionu", rekao je Han.

Vučić: Pruga na Žeželjevom mostu projektovana za brzine od 160 kilometara na sat

Novi Sad -- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić kaže da nije ni sanjao kakvu lepoticu gradimo i zahvalio se svima koji su pomogli izgradnju Žeželjevog mosta u Novom Sadu.

“Nisam srećan samo zbog završetka posla nego mi je jasno da se naš zajednički posao svodi na to - na građenje mostova. Ništa nam danas i nije potrebno kao mostovi preko svih naših razlika i onih ka našoj budućnosti. Preko mostova se stiže tamo gde si krenuo, stižemo u Srbiju brzih vozova”, kazao je Vučić na otvaranju Žeželjevog mosta.

“Most je jedini pravi i mogući put od svakog ambisa, to je znao i Branko Žeželj. Verovao je toliko u ovaj most da je prilikom probe bio ispod u čamcu ubeđen da lepotica nikome ne može da nasense zlo”, rekao je Vučić.

Prema njegovim rečima, Žeželjev most je u NATO bombardovanju gađan čak 12 puta. “Toliko je jak bio”.

Vučić je kazao da mu je posebno drago “što smo na ovom poslu učestovali svi i Srbija i Vojvodina i Novi Sad i Evropa sa kojom nas ponovo povezuje. Želim da se zahvalim EU i posebno komesaru Hanu”.

Vučić je kazao da je pruga na Žeželjevom mostu projektovana za brzine od 160 kilometara na sat. “Taman toliko trebamo da požurimo”.

Zbog toga smo, kako je naveo, i kupili za 100 miliona evra vozove od Švajcaraca.

Kinezi kontrolišu tržište, o dugovima više ne razmišljamo

Novi Sad -- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić da je rešenje pitanja RTB Bora i dolazak kineske kompanije Ziđin ključan za napredak srpske ekonomije.

“Veoma sam srećan, čestitam svim ljudim u Borskom, Zaječarskom pa delom i Braničevskom okrugu na veličanstvenoj investiciji. Ne razumem ni ko kritikuje, pa oni su četiri puta prodavali pa se niko nije javio, videli su koliki su dugovi i kako država funkcioniše. Mi smo jednom raspisali i izuzetan rezultat postigli”, rekao je Vučić. 

Prema njegovim rečima, RTB Bor je jedna od ključnih stvari za napredak srpske ekonomije jer je stvarao ogromne probleme. 

“RTB Bor je imao dugove od milijardu evra, mi više o dugovima nećemo da razmišljamo i kolika je cena bakra. Došli su Kinezi koji dobrim delom i kontrolišu svetsko tržište bakra i ogromna je stvar za istok Srbije. Promeniće život i nadam se da će se zaustaviti iseljavanje ovog prelepog dela Srbije. Toliko je divna vest da nisam u stanju da se osvrnem na gluposti”, rekao je Vučić.

 (Agencije)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner