среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Нова.рс: Шапић најавио кривичне пријаве због уговора за „Бусплус“. Ево шта му је Ђилас одговорио
Хроника

Нова.рс: Шапић најавио кривичне пријаве због уговора за „Бусплус“. Ево шта му је Ђилас одговорио

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 30. март 2023.

Док сви чекају како ће се окончати сага око раскида уговора са фирмом "Кенткарт", градоначелник најављује кривичне пријаве против бивше власти због потписивања уговора са овом фирмом. Шапић се вратио чак до 2011. године, тврдећи да се још од тада санира штета, док лидер Странке слободе и правде (ССП) и некадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас поручује да је поред свега тога власт обновила уговор са "Кенткартом" 2021. године и тиме нанела штету грађанима.

Коментаришући раскидање уговора са фирмом Кенткарт, градоначелник Шапић рекао је на телевизији Инсајдер да грађани неће сносити никакве трошкове, али и да ће бити поднете кривичне пријаве против  одговорних за за све што је спорно у уговору са том фирмом.

„Покушавамо да санирамо сву штету нанету још од 2011. године. Покушали смо да се договоримо са њима, али нисмо знали на шта ћемо да налетимо током договора. Ми више не желимо да се договоримо са њима, зато што бисмо тако били саучесници у свему што се дешавало последњих година, а суд ће утврдити да ли је оштећена приватна фирма „Кенткарт“ или Град Београд“, рекао је Шапић.

Градоначелник се осврнуо и на то да су за стање са јавним превозом и уговор криве неке претходне власти и вратио се чак до 2011. године, када је власт чинила коалиција окупљена око Демократске странке.

Да ли је мислио на претходну градску власт, коју су водили Зоран Радојичић или Горан Весић или на бившу власт коју је предводио Драган Ђилас, Шапић ће рећи у наредним данима.

„СНС нанела штету граду што је продужила уговор 2021. године“

Председник Странке слободе и правде (ССП) и некадашњи градоначелник Београда Драган Ђилас каже за Нову да је Александар Шапић једини човекк оји је био део власти и 2011. године, када је потписан први уговор и 2021. када је потписан други уговор за Бусплус.

„Без улагања својих средстава 2011. године, добили смо систем (хардер и софтвер), који је награђен као најбољи у свету у тој области за износ од 8,53 одсто што је најнижа маржа коју је платио било који град у Европи. Уведени систем је омогућио да у сваком тренутку знамо где је које возило, што доноси уштеду од преко 20 одсто, да грађани знају колико је станица удаљен аутобус који чекају, да у сваком возилу постоји паник тастер ако некоме позли или неко нападне возача“, објашњава Ђилас у изјави за Нову.

Он напомиње да многи путници нису желели да, као свуда на свету улазе на предња и задња, а излазе на средња врата, нити да принесу карту апарату приликом уласка, што се такође ради свуда на свету.

„Зато систем није остварио све постављене циљеве. Уговором је било предвиђено да после 10 година систем прелази у власништво града и није било ниједног разлога да се уговор са Кенткартом продужава. СНС власт је и поред тога обновила уговор 2021. и тиме реално нанела штету граду“, закључује Ђилас.

Подсетимо, приватни партнер Града Београда за наплату карата у јавном превозу турски „Кенткарт“ најавио је могућност да спор између њих и Града Београда заврши на арбитражи, имајућу и виду да две стране имају супротстављене захтеве.

Како Нова незванично сазнаје, „Кенткарт“ се овом приликом руководио међудржавним уговором између Србије и Турске, те послао дописе премијерки Ани Брнабић, те министарствима саобраћаја и финансија како би их обавестио да би проблем требало решити пре него што се оде на арбитражу.

У овом тренутку проблем је јасан – Град Београда тражи споразумни раскид уговора, али да не плати никакву одштету турској фирми. Са друге стране, „Кенткарт“ нема ништа против да изађе из посла наплате превоза у главном граду, али то не може бити на начин који је град предложио.

Споразумни раскид без икакве надокнаде не може бити опција за партнера из Турске, који је недавно доживео готово претње од руководства Града. Како је Нова раније објавила, недавно је одржан састанак између представника Града Београда и турске фирме „Кенткарт“, која је до сада водила процес наплате карата И одржавање система јавног превоза. Састанак на коме је требало да се договоре детаљи споразумног раскида уговора није завршен позитивно, напротив.

Иако је градоначелник Београда Александар Шапић још у септембру најавио раскид уговора са фирмом „Кенткарт“, која је годинама наплаћивала карте у јавном превозу, још почетком фебруара деловало је да од „тог посла нема ничега“.

Београд није желео огромне пенале за раскид уговора, услед чега се наговештавало да ће фирма остати и даље у послу, који упоредо сада ради и јавно предузеће основано у септембру по налогу Шапића. Две фирме раде исти посао, који плаћају грађани.

(Нова.рс)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер