уторак, 19. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Н1: ”Ер Србија” у дуговима, неће моћи да настави пословање уколико му Етихад не смањи дуговање за 82 одсто, очекује се да га држава спасе новцем грађана
Хроника

Н1: ”Ер Србија” у дуговима, неће моћи да настави пословање уколико му Етихад не смањи дуговање за 82 одсто, очекује се да га држава спасе новцем грађана

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 14. август 2020.

Дугови Ер Србије долазе на наплату. Први, од 56,5 милиона долара - у септембру, други, од 63 милиона долара - у јуну 202. године. Због свог лошег финансијског стања српски авио-превозник неће бити способан да настави пословање, уколико му Етихад Ервејз не смањи дуговање за 82 одсто.

Захтев Ер Србије за смањење дуга је њено признање да се налази у тешкој финансијској ситуацији, а једини излаз су реструктурирање или стечај, сматра новинар Миша Бркић, али је ближи мишљењу да је извеснији сценарио да Влада реши проблем.

"Дуг према Етихадовом инвестиционом фонду, овај септембарски од 56,5 милиона долара, врло сам склон да поверујем да ће платити Влада Србије. Односно да ће она као већински акционар и овог пута залећи иза националне авио компаније, по већ опробаном принципу - нека кошта колико кошта, Србија то може себи да дозволи", очекује Бркић.

Арапски партнер не мари превише за финансијске муке Ер Србије. Из интерног документа, у који је Н1 имао увид, види се да Етихад на предлог за отпис дуга не пристаје.

"Управни одбор сматра да је такав предлог Ер Србије неприхватљив јер предвиђа да износ, који је утврђен Уговором о зајму, трајно буде умањен за 82 одсто, што би за последицу имало смањење износа који би ЕА Партнери платитли кредиторима", наводи се у интерном документу.

Бркић, који такође имао увид у документа Етихада, наводи да се у њима појављује и трећа страна, односно агент или како поједностављено каже системски утеривач дугова, који је учествовао у потписивању уговора.

"Та трећа страна, утеривач дугова, такође може да иницира покретање стечаја, аутоматски без икаквих проблема или застоја. Да би вратио новац који је од некога узео да би ставио у тај инвестициони фонд. Дакле то није новац Етихада, то је новац сакупљен на светском финансијском тржишту", истиче он.

У овом тренутку у Ер Србији већинско власништво, од тек 51 одсто, има Влада Србија, док је удео Етихада 49 одсто. До данас нису објављени сви делови уговора који је Влада потписала са Етихадом 1. августа 2013.

БИРН је први објавио нацрт овог уговора, према којем се Србија обавезала да уложи вишеструко више у Ер Србију од партнера из Емирата. Држава је тада, сем преузимања дуговања, пристала да уплати 100 милиона евра, док је страни партнер уложио 40 милиона у виду зајма.

Председник Александар Вучић, у јуну ове године, рекао је да је Србија спремна да изврши докапитализацију Ер Србије. Да ће о томе разговарати са партнерима из Емирата. Из Владе се данас нису оглашавали поводом проблема у националном авио превознику.

(Н1) 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер