понедељак, 20. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Млађан Динкић: Што пре отворити јавну расправу о промени Устава Србије
Хроника

Млађан Динкић: Што пре отворити јавну расправу о промени Устава Србије

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 12. јул 2012.

Одлука Уставног суда Србије да поједине одредбе Закона о утврђивању надлежности АП Војводине нису у сагласности с Уставом показала је да постоји потреба да се што пре отвори широка јавна расправа о промени Устава Србије, изјавио је данас лидер Уједињених региона Србије Млађан Динкић.

Динкић је рекао да не сумња да је Уставни суд професионално обавио свој посао, али да је Устав Србије лош, посебно у делу који се односи на децентрализацију и регионализацију.

Сада, према његовим речима, не треба затварати очи пред истином и "забијати главу у песак", већ покренути расправу да се Устав промени, а потом донети одговарајуће одлуке како би се започело са процедуром његове промене.

На питање да ли ће у новој влади коалиционим партнерима предочити потребу за промену Устава, лидер УРС је одговорио да коалициони споразум, који је потписан пре неколико дана, подразумева и обавезу да се отвори јавна расправа о промени Устава у погледу регионализације и даље децентрализације и у том смислу очекује да ће партнери поштовати обавезе из коалицоног споразума.

Према његовом мишљењу, Устав јасно мора да омогући дефинисање региона и то не само Војводине, већ и других региона у Србији и да омогући већи простор за децентрализацију и могућност директног избора градоначелника и председника општина.

"Треба донети и одговарајуће законе и о финансирању Војводине, где би та покрајина имала овлашћења и у области екологије, инфраструктуре, али да такву надлежност добију и други региони који би били формирани у Србији", рекао је Динкић.

Он каже да се залаже да Војводина задржи канцеларију у Бриселу, али да исто право добију сви региони у Србији, будући да корист од приступа европским фондовима треба да осете грађани и у другим деловима земље.

"Имаћемо апдсурд да Уставни суд тражи затварање канцеларије у Бриселу, а такве канцеларије имају сви региони у Европи. Иако је Уставни суд формално у праву, очито је да је Устав лоше написан и да није водио рачуна о тим детаљима, о децентрализацији и регионализацији Србије и те ствари као и неке друге треба исправити и ускладити са животом у Србији", нагласио је Динкић.

Лидер УРС је подсетио да је та унија политичких странака и раније указивала да је Устав централистички и да онемогућава развој региона и локалних смаоуправа у складу са европским стандардима.

Уставни суд Србије 10. јула утврдио је да поједине одредбе, односно делови одредби укупно 20 чланова Закона о утврђивању надлежности АП Војводине нису у складу са Уставом, док је одбио предлог за утврђивање неуставности појединих одредби и делова одредби укупно 13 чланова тог закона.

Тако је суд, између осталог, утврдио да законска одредба према којој Војводина, у оквиру својих надлежности може оснивати представништва у регионима Европе, односно у Бриселу, није у складу са Уставом, као и то да Нови Сад не може бити главни град, већ административни центар и седиште Војводине.

(Танјуг) 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер