четвртак, 09. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Милутин Мркоњић: Са Италијанима на тендер за куповину Луке „Бар”
Хроника

Милутин Мркоњић: Са Италијанима на тендер за куповину Луке „Бар”

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 18. новембар 2009.

Договорено да Италија у Европској унији промовише будући коридор 11, који повезује Темишвар, преко Вршца, Београда, Чачка, Бољара, Подгорице и Бара са луком Бари.

Председник Србије Борис Тадић је прошле недеље на самиту у Риму изразио спремност српске владе да са италијанским партнерима гради аутопутеве ка Црној Гори и Румунији, обједињене у нови европски коридор 11, али и да и модернизује пругу Београд–Бар. То су послови од стратешког значаја за обе земље, будући да Италија преко Србије има најкраћу везу са Истоком.

Министри инфраструктуре две земље Роберто Матијоли и Милутин Мркоњић, потписали су том приликом Меморандум о разумевању о сарадњи у области путне и железничке инфраструктуре.

Шта садржи тај документ?

– Договорено је да италијанска страна у Европској унији промовише нови коридор 11, који би требало да повеже Темишвар, преко Вршца, Београда, Чачка, Бољара, Подгорице и Бара са италијанском луком Бари. То би био интермодални коридор, јер иде преко копна и делом преко мора. Важно нам је да га Европска унија прогласи европским коридором, како бисмо могли да конкуришемо за кредите код међународних финансијских институција – објаснио је за „Политику“ Милутин Мркоњић.

Италијанска страна је показала заинтересованост и за партнерство са српским компанијама зарад заједничког наступа на тендеру за куповину црногорске Луке „Бар“. Домаћим привредницима, које предводи Миодраг Костић, власник „МК комерца“, остављено је две недеље да се усагласе, каже министар за инфраструктуру, а потом би требало да уследе разговори са италијанским партнерима.

Осим тога, тамошња пројектантска кућа „Италфер“, са Саобраћајним институтом ЦИП већ ради студију оправданости за модернизацију пруге Београд–Бар, веома важне споне са луком. Тај документ би за три месеца, какда буде готов, требало да покаже колико треба уложити у железницу. Од тога умногоме зависи и одлука да ли ће се ући у трку за куповину луке.

– Италијанске компаније су заинтересоване да финансирају израду пројектне документације за пругу Београд–Ватин-Темишвар, као и за аутопут од Вршца до Темишвара, а ми ћемо урадити пројекат за део од Панчева до Вршца – навео је Мркоњић.

Италијанске фирме су позване да се пријаве на тендер за изградњу прве деонице аутопута Београд–Бољаре. Он ће бити расписан почетком наредне године. Држава ће из сопствених извора обезбедити 100 милиона евра за деоницу од Остружнице, преко Умке, Обреновца, Уба и Лајковца до Љига.

Министар за инфраструктуру каже да се неколико италијанских компанија већ пријавило на јавни конкурс за изградњу обилазнице око Димитровграда на Коридору 10.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер