четвртак, 14. новембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Компанија Фејсбук очекује казну у износу до пет милијарди долара због кршења прописа о приватности корисника
Хроника

Компанија Фејсбук очекује казну у износу до пет милијарди долара због кршења прописа о приватности корисника

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 25. април 2019.

 Компанија Фејсбук је саопштила да очекује казну у износу до пет милијарди долара од америчке Федералне комисије за трговину (ФТЦ), која спроводи истрагу о томе да ли је та друштвена мрежа прекршила прописе о приватности својих корисника.

Компанија је, према кварталном финансијском извештају објављеном у среду, издвојила 3,0 милијарде долара на име непредвиђених трошкова везаних за евентуалну казну, али је навела да "случај и даље није решен". Овај једнократни трошак знатно је умањио нето зараду Фејсбука у првом кварталу, иако су приходи порасли за 26 процената у том периоду.

Друштвена мрежа је навела да због издвојених средстава за потенцијалну казну, нето добит за прва три месеца износи 2,43 милијарде долара, или 85 центи по акцији. То је пад од 51 одсто у односу на 4,99 милијарди долара, или 1,69 долара по деоници годину дана раније.

Када се искључи ефекат овог једнократног трошка, Фејсбук је у првом кварталу зарадио 1,89 долара по деоници. Приходи су скочили за 26 посто на 15,08 милијарди долара у односу на прошлу годину. Месечна база корисника главног сервиса Фејсбука порасла је за 8,0 процената у прва три месеца на 2,38 милијарди људи, а у истом проценту се повећао и број дневних корисника на 1,56 милијарди. Око 2,7 милијарди људи је користило Фејсбук, Воцап, Инстаграм или Месинџер сваког месеца, а 2,1 милијарда људи је сваког дана користила бар један од тих сервиса.

ФТЦ од марта 2018. године води истрагу о умешаности Фејсбука у скандал са давањем приватних података својих корисника компанији Кембриџ Аналитика, које је она злоупотребила за потребе предизборне кампање председника Доналда Трампа. Та компанија је приступила подацима чак 87 милиона корисника Фејсбука без њиховог пристанка.

Инвеститори су у среду игнорисали инфромацију о потенцијалном једнократном трошку Фејсбука на име казне, погуравши цену акција компаније навише за преко 9,0 одсто, на готово 200 долара, у продуженом трговању.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер