Početna strana > Hronika > Kliping: Vučić u medijima ima mnogo više vremenskog prostora (60 odsto) nego svi ostali predsednički kandidati zajedno
Hronika

Kliping: Vučić u medijima ima mnogo više vremenskog prostora (60 odsto) nego svi ostali predsednički kandidati zajedno

PDF Štampa El. pošta
sreda, 15. mart 2017.

Prema istraživanju agencije za analizu medija Kliping, Vučić zauzima 60 % medijskog prostora na srpskim televizijama, a svi ostali kandidati zajedno 40 %. Ovo je do sada „najpovoljniji“ rezultat za opoziciju, s obzirom da ostale agencije pokazuju još ubedljivije prisustvo Vučića medijima na račun opozicije.

Prvi sledeći protivkandidati Jeremić i Janković imaju po 6% zastupljenosti u medijima, dakle 10 puta manje od Vučića.

Predsednički kandidat vladajuće koalicije Aleksandar Vučić tokom prvih deset dana kampanje ima veći prostor u medijima od svih ostalih kandidata, pokazuje prva analiza elektronskih medija agencije za praćenje i analizu medija Kliping koja je dostavljena Danasu

Analizom su obuhvaćene glavne informativne emisije na kanalima RTS1, Pink, B92, Prva, Hepi, RTV1 i N1 u periodu od 2. do 12. marta, odnosno od momenta raspisivanja izbora do roka za predaju kandidatura. Kako navode u Klipingu, medijski prilozi o aktivnostima premijera Vučića nisu uračunati u njegovu predizbornu kampanju, već su isključivo analizirani prilozi u kojima se Vučić direktno obraćao povodom predstojećih izbora.

„Početak kampanje za predsedničke izbore karakterišu velike suprotnosti u izveštavanju elektronskih medija. Najravnopravniji tretman predsednički kandidati imaju na N1, gde Aleksandar Vučić ima blagu prednost u odnosu na Sašu Jankovića, a vreme posvećeno predsedničkim kandidatima relativno korektno je bilo raspoređeno i u programima javnih servisa, odnosno na RTS1 i RTV1. Privatne TV stanice, a naročito Prva (67,58 odsto) i Pink (čak 89,46 odsto), znatno veći prostor su dale kandidatu vladajuće koalicije, dok se opozicioni kandidati u pozitivnom kontekstu pojavljuju u zanemarljivoj meri“, objašnjava za Danas Ilija Vučević iz Klipinga.

Prema analizi Klipinga, od ukupno 30.676 sekundi posvećenih predizbornim aktivnostima kandidata na sedam TV stanica, Aleksandru Vučiću je pripalo 58,45 odsto, a za njim slede Vuk Jeremić (6,99 odsto) i Saša Janković (6,75 odsto). Zajedničko za sve TV stanice je da je kandidat vladajuće koalicije u većoj ili manjoj meri imao najviše prostora, ali vreme posvećeno ostalim kandidatima varira. Vuk Jeremić je drugoplasiran na RTV1, dok je na N1 na drugoj poziciji Saša Janković. Na Pinku je drugoplasiran Vojislav Šešelj sa 3,25 odsto, dok opozicioni kandidati imaju čak ispod jedan odsto ukupne minutaže (Janković 0,91 odsto, Radulović 0,7 odsto, Obradović 0,6 odsto). Od opozicionih kandidata, Saša Radulović je u privatnim medijima zastupljen u minimalnom procentu, pošto je veoma malo vremena dobio i na Prva (1,7 odsto) i na Hepiju (0,89 odsto).

„U informativnim emisijama zabeležen je i znatan broj negativnih priloga za predsedničke kandidate, pa je tako o Saši Jankoviću emitovano čak 460, za Vuka Jeremića 395 sekundi, dok je za premijera Vučića zabeleženo 112 sekundi kritičkih priloga“, ocenjuje Vučević za Danas.

(Danas)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner