Хроника | |
Клипинг: Вучић у медијима има много више временског простора (60 одсто) него сви остали председнички кандидати заједно |
![]() |
среда, 15. март 2017. | |
Према истраживању агенције за анализу медија Клипинг, Вучић заузима 60 % медијског простора на српским телевизијама, а сви остали кандидати заједно 40 %. Ово је до сада „најповољнији“ резултат за опозицију, с обзиром да остале агенције показују још убедљивије присуство Вучића медијима на рачун опозиције. Први следећи противкандидати Јеремић и Јанковић имају по 6% заступљености у медијима, дакле 10 пута мање од Вучића. Председнички кандидат владајуће коалиције Александар Вучић током првих десет дана кампање има већи простор у медијима од свих осталих кандидата, показује прва анализа електронских медија агенције за праћење и анализу медија Клипинг која је достављена Данасу Анализом су обухваћене главне информативне емисије на каналима РТС1, Пинк, Б92, Прва, Хепи, РТВ1 и Н1 у периоду од 2. до 12. марта, односно од момента расписивања избора до рока за предају кандидатура. Како наводе у Клипингу, медијски прилози о активностима премијера Вучића нису урачунати у његову предизборну кампању, већ су искључиво анализирани прилози у којима се Вучић директно обраћао поводом предстојећих избора. „Почетак кампање за председничке изборе карактеришу велике супротности у извештавању електронских медија. Најравноправнији третман председнички кандидати имају на Н1, где Александар Вучић има благу предност у односу на Сашу Јанковића, а време посвећено председничким кандидатима релативно коректно је било распоређено и у програмима јавних сервиса, односно на РТС1 и РТВ1. Приватне ТВ станице, а нарочито Прва (67,58 одсто) и Пинк (чак 89,46 одсто), знатно већи простор су дале кандидату владајуће коалиције, док се опозициони кандидати у позитивном контексту појављују у занемарљивој мери“, објашњава за Данас Илија Вучевић из Клипинга. Према анализи Клипинга, од укупно 30.676 секунди посвећених предизборним активностима кандидата на седам ТВ станица, Александру Вучићу је припало 58,45 одсто, а за њим следе Вук Јеремић (6,99 одсто) и Саша Јанковић (6,75 одсто). Заједничко за све ТВ станице је да је кандидат владајуће коалиције у већој или мањој мери имао највише простора, али време посвећено осталим кандидатима варира. Вук Јеремић је другопласиран на РТВ1, док је на Н1 на другој позицији Саша Јанковић. На Пинку је другопласиран Војислав Шешељ са 3,25 одсто, док опозициони кандидати имају чак испод један одсто укупне минутаже (Јанковић 0,91 одсто, Радуловић 0,7 одсто, Обрадовић 0,6 одсто). Од опозиционих кандидата, Саша Радуловић је у приватним медијима заступљен у минималном проценту, пошто је веома мало времена добио и на Прва (1,7 одсто) и на Хепију (0,89 одсто). „У информативним емисијама забележен је и знатан број негативних прилога за председничке кандидате, па је тако о Саши Јанковићу емитовано чак 460, за Вука Јеремића 395 секунди, док је за премијера Вучића забележено 112 секунди критичких прилога“, оцењује Вучевић за Данас. (Данас) |