Хроника | |||
Кина улаже у медије ради сопствене промоције |
![]() |
![]() |
![]() |
уторак, 27. април 2010. | |
ПЕКИНГ - Кина планира да уложи више милијарди долара да би се њен глас, као растуће силе, више чуо у свету и како би разбила неке предрасуде и неразумевање када је о тој земљи реч. Званични Пекинг верује да Кина мора да „покаже своје становиште о низу питања, од економије до уметности, како би парирала утицају Запада”, пише Вашингтон пост. Према америчком дневнику, Кина планира да створи медијске џинове који ће моћи да изађу на крај са западним медијима, попут Мардокове Њуз корпорације, Би-Би-Сија или Си-Ен-Ена. Те медијске куће требало би да преносе вести из Кине преко ТВ станица, листова на енглеском и радио програма широм света, од Америке до Зимбабвеа, на више језика. Емитовали би се програми о Кини прилагођени локалној публици а не пропаганда. Вашингон пост даље наводи да ће државна кинеска агенција Синхуа ускоро имати више него два пута више дописништва у САД него што има нека западна агенција у Кини и да планира да прошири мрежу у свету на готово 200 дописништва. Прошле године Кина је већ покренула телевизијски канал са вестима на енглеском и кинеском. „У савременом добу нација која користи најнапредније методе комуникације и која има најјаче комуникационе капацитете има и највећи утицај на свет”, преноси амерички дневник речи кинеског партијског лидера задуженог за пропаганду Лија Чангчуна. Вашингтон пост закључује да кинеска медијска стратегија, коју је представио председник Ху Ђинтао, подразумева коришћење медија на путу ка статусу супер-силе. (Бета) |