уторак, 07. фебруар 2023.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ивица Дачић: Употреба полиције у деблокади пруга крајње средство
Хроника

Ивица Дачић: Употреба полиције у деблокади пруга крајње средство

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 24. јануар 2010.

НИШ – Потпредседник Владе Србије и министар унутрашњих послова Ивица Дачић изјавио је у Нишу да полиција мора да обезбеди нормално одвијање саобраћаја и да ће употреба полиције да би се деблокирале међународне пруге и путеви бити крајње средство у решавању проблема.

Дачић је, коментаришући закључак Владе Србије којим се МУП-у налаже да осигура проходност железничких и путних праваца, рекао да је влада закључила да постоји велика економска штета када се на сваких неколико дана блокира међународна пруга или аутопут.

„Србија губи на кредибилитету у Европи на такав начин”, оценио је Дачић, и замолио све оне који протестују да не чине то на местима где полиција мора да реагује.

„Железнице Србије” подржавају одлуку Владе Србије да се у будуће у оквиру социјалних протеста не дозволи блокада саобраћајница, изјавио је Танјугу директор Медија центра тог предузећа Ненад Станисављевић.

Станисављевић је напоменуо да је то предузеће у протеклом периоду имало највеће штете од блокаде саобраћајница, јер су, како је објаснио, само од средине прошле године у оквиру различитих социјалних протеста пруге биле у блокади 15-так дана.

„Имајући у виду да су увек биле блокиране пруге на међународном Коридору 10, дневне штете износиле су десетак милиона динара, а укупан директан и индиректан губитак сигурно је износио између 100 и 150 милиона динара”, прецизирао је Станисављевић.

Он је подсетио да су пословодство и Управни одбор „Железница Србије” до сада више пута истицали да се блокадом саобраћајница угрожавају витални, национални и економски интереси земље и безбедност саобраћаја, да се тиме онемогућава право на рад железничара и домаће привреде која користи услуге железнице, а да „Железнице Србије” трпе огромне материјалне штете.

Према његовим речима, због блокаде пруга на Коридору 10 „Железнице Србије” биле су принуђене да отказују возове и ангажују аутобусе, а путницима из међународних композиција надокнађују трошкове кашњења.

Лидери најутицајнијих синдикалних организација у Србији оценили су да влада ангажовањем полиције у деблокади саобраћајница неће уклонити узроке незадовољства које раднике и друге грађане наводи на радикалне потезе.

Председник Савеза самосталних синдиката Србије Љубисав Орбовић оценио је данас да доношење закључка владе о потреби ангажовања МУП-а у случају блокаде саобраћајница и објеката неће решити постојеће проблеме, већ да је неопходно отклонити узроке незадовољства штрајкача.

Орбовић је казао да не види због чега влада доноси такве закључке, јер је закон врло јасан и нико, па ни војни резервисти у Лесковцу, немају право на блокаду пута, додајући да претпоставља да је та доношење такве одредбе вероватно реакција управо на дешавања у Лесковцу.

„Треба видети шта је узрок, и онда ће доћи до спречавања свега тога”, додао је Орбовић, оцењујући да би било боље да се МУП ангажује у решавању тих узрочних проблема, него да се сукобљава са штрајкачима.

Он је оценио да се закључак владе односи и на штрајкове у привреди, и казао да ће, потез на који се одлучила извршна власт довести до још већег револта радника.

Орбовић сматра да је до изражавања незадовољства блокадом саобраћајница долазило када је, због неуспеха осталих начина изношења проблема и њиховог решавања, то постао једини начин.

Стотинак бивших војних резервиста је мирно протестовало у Ваљеву захтевајући исплату дневница из 1999. године, враћање инвалиднина на пређашњи ниво пре умањења за 25 одсто, доношење закона о учесницима ратова на просторима бивше СФРЈ и давање борачких станова њиховим корисницима из садашњег закупа у трајно власништво.

Резервисти су се окупили на Железничкој станици али је нису блокирали због присуства полиције, која је обезбеђивала и пругу Београд-Бар. Потом су кренули у протестну шетњу градским улицама до зграде Градске скупштине.

Станицу и пругу обезбеђивали су бројни полицајци у маскирним униформама са опремом за разбијање демонстрација, а уз неколико специјалних возила паркиран је и један аутубус из Ивањице са чачанским регистарским таблицама.

Вођа протеста Љубомир Брадић казао је да је резервисти не желе сукобе са полицијом, а министру унутрашњих послова Србије Ивици Дачићу замерио је да је „наредио батинање народа”.

(Танјуг-Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће се Србија придружити санкцијма ЕУ против Русије?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер