субота, 18. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Индонезија покренула своју прву високобрзинску жележницу, на којима ће возови моћи да достигну максималну брзину од 350 километара. Пројекат са 6,9 милијарди евра подржала Кина у оквиру иницијативе „Појас и пут”
Хроника

Индонезија покренула своју прву високобрзинску жележницу, на којима ће возови моћи да достигну максималну брзину од 350 километара. Пројекат са 6,9 милијарди евра подржала Кина у оквиру иницијативе „Појас и пут”

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 02. октобар 2023.

 ЏАКАРТА – Индонезија је данас покренула своју прву високобрзинску жележницу названу Вуш (Whoosh), на којима ће возови моћи да достигну максималну брзину од 350 километара на сат. Овај пројекат за 6,9 милијарди евра је подржала Кина у оквиру иницијативе „Појас и пут”.

Железницу која повезује главни град Џакарту са економским чвориштем, градом Бандунгом, је отворио председник Индонезије Џоко Видодо, преноси Си-Ен-Ен.

Оператор железнице Вуш је групација ПТ КЦИЦ која удружује четири индонежанске државне компаније и конгломерат Кинеске међународне железнице.

Индонежански званичници очекују да ће брза пруга побољшати економску продуктивност у земљи, а истовремено истичу и чињеницу да овај воз покреће електрична енергија, што треба да смањи емисије угљеника, преноси Танјуг.

Отварање пруге је првобитно било планирано за 2019. годину, али је оно било одложено због спорова око земљишта, пандемије вируса корона и прекорачења буџета за 1,13 милијарди евра.

Неки критичари сматрају да би цена железнице могла да оптерети јавне финансије Индонезије, пошто се председник Видодо сложио са улагањем државних средстава у овај пројекат да би се избегла даља кашњења.

Пројекат је део десетогодишње иницијативе кинеског председника Си Ђинпинга „Појас и пут”, амбициозног плана за повезивање Азије са Африком и Европом кроз низ копнених и морских путева, односно кроз инвестиције у локалну инфраструктуру.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер