петак, 09. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Европско небо отворено за редован авиосаобраћај
Хроника

Европско небо отворено за редован авиосаобраћај

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 21. април 2010.

Европско небо се, након вишедневне кризе изазване вулканским облаком, данас отвара за редован авиосаобраћај. Тако ће се поново успоставити редован саобраћај на већини линија унутар и ван континента, док остаје питање да ли су предузете мере биле неопходне и да ли је Европска унија реаговала на прави начин и у правом тренутку.

Од јутрос се постепено успоставља мање више нормалан авиосаобраћај изнад Европе, саопштавају званичници Еуроконтрола док се полако отвара простор и летови из Париза, Амстердама, Брисела, Франкфурта, као и летови на ограниченом простору изнад Италије. Данас је обављено око половине капацитета летова нормалног дана изнад Европе.

“Сазнали смо од Еуроконтрола да данас има 14 и по хиљада летова, у поређењу са 9 хиљада колико их је било јуче, док је нормалан европски саобраћај негде око 28 хиљада летова”, каже представница за медије комесаријата за транспорт Европске комисије, Хелен Кеарнс.

Да ли је ЕУ реаговала на прави начин на кризу изазвану вулканским облаком?

У Европској комисији кажу како ће се пројекат заједничког неба, какав је недостајао у овој ситуацији, комплетирати тек за две године, признајући тако посредно да је криза показала недостатак европске координације, било да је реч о заједничкој контроли неба, било да је реч о транспортној мрежи на земљи, која је протеклих неколико дана била под посебним оптерећењем јер су путници покушавали возовима и аутобусима, уместо авионима, стићи на своја одредишта.

”Били смо три дана блокирани у Лондону. У Брисел смо дошли возом Еуростар, а сада чекамо на аутобус за Бугарску. Управо су нам рекли да ће вожња до Бугарске трајати 36 сати”, каже један путник из Бугарске.

Нико још не зна стварне размере последица блокаде авиосаобраћаја, али сви се слажу да ће бити знатне. С тим у вези и критике које стижу од европских парламентараца, који су се некако успели окупити у Стразбуру, да су европске мере биле претјеране и да се могао наћи средњи пут.

“Четири дана је требало да се донесе одлука о наставку летова! Да ли сте размислили о томе да су можда примењене претерано оштре мере. Слажем се, сигурност на првом месту, али каква је логика нпр. затворити белгијски ваздушни простор у време када је вулкански облак изнад Норвешке? Зашто забранити летове малим авионима, који лете на малим висинама, када је вулкански облак на висинама изнад 8 хиљада метара”, упитао је члан Европског парламента из Италије, Франческо Енрико Сперони.

Званичници на ово одговарају понављајући како је брига за сигурност на првом месту, позивајући се на сигурносне протоколе, који су за критичаре зрели за музеј, јер су стари више од тридесет година.

У сваком случају, детаљне оцене кризе тек треба очекивати, али већ сада је јасно да је ситуација са вулканским облаком показала бројне пукотине у европској градевини.

”Рећи да је европски модел овде потпуно заказао било би потпуно погрешно. Не заборавите, реч је о ванредним околностима”, сматра Европски комесар за транспорт, Сим Калас.

(VOA)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер