петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ер Србија тражи отпис већег дела дуговања, Етихад одбио
Хроника

Ер Србија тражи отпис већег дела дуговања, Етихад одбио

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 13. август 2020.

Да ли је угрожено пословање Ер Србије? Одговор на то питање у тој компанији Н1 није добио, али се увидом у документа уверио да српски авиопревозник и то помиње као опцију. Наиме, Н1 је дошао у посед докумената на основу којих се види да је Ер Србија тражила од Етихада отпис већег дела дуговања, да јој, како наводи, пословање не би било доведено у питање. Компанија из Емирата, међутим, искључила је ту могућност и тражи поштовање договореног.

На чијим ће крилима Ер Србија летети ако јој Етихад не одобри смањење дуга од 82 одсто? Српска национална авиокомпанија у два наврата у мају и јулу ове године тражила је од свог партнера Етихад Ервејза отпис дела дуга због начина пословања изазваног епидемијом ковида -19.

У документима компаније Етихад стоји и да је Ер Србији отпис дуга од 120 милиона долара неопходан да би могли да наставе пословање. Међутим, компанија није у тешком положају од јуче.

“Ер Србија је иначе у тешком положају, она је била презадужена и у прошлој години. Питање је може ли опстати или ће морати да иде у стечај. Питање је да ли и под којим условима ми и требамо националну компанију или можемо размишљати и о стечају. Ова ситуација, да се тражи од једне стране да отпише 82 одсто не изгледа нарочито нормално у једном друштву од два члана, него би та два члана требало да седну па траже шта ће се моћи урадити са том компанијом”, каже стручњак за страна улагања Милан Ковачевић.

Отпис дуга, арапски партнер није дозволио, стоји у интерном документу ове компаније у који је Н1 имао увид.

“Управни одбор сматра да је такав предлог Ер Србије неприхватљив јер предвиђа да износ, који је утврђен Уговором о зајму, трајно буде умањен за 82 одсто, што би за последицу имало смањење износа који би ЕА Партнери платили трећој страни”, пише у документу.

Они су, усвајањем Треће посебне резолуције, наложили Етихад ервејз партнерима да, у писаној форми, обавесте Ер Србију да у потпуности одбацују њихов предлог и да се од Ер Србије очекује да своје обавезе измири на време, а у складу са датумима из Уговора о зајму.

Аутентичност овог документа и наводе који стоје у њему, покушали смо да проверимо у компанији Етихад Ервејз, али до емитовања овог прилога, одговор није стигао.

“Кад је са Етихадом направљен посао, то је била велика похвала да је нађен добар партнер. А од самог почетка Етихад сигурно није имао намеру да испомаже ту компанију, него је тежио постићи неки профит. С друге стране, изгледа да смо ми били нереални, да смо ми били ти који смо испомагали да она уопште опстане и такав поступак не може да вечно траје и треба се анализирати укупно стање и видети шта се са компанијом мора урадити”, каже Ковачевић.

Да ли ово открива да српска авиокомпанија не може да опстане ако се не отпише дуг, сазнаћемо неки други пут. Јер на питање Н1 како ће се одбијање овог захтева одразити на њено будуће пословање, Ер Србија остала је нема.

(Нова С)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер