субота, 02. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > „Ел Паис“: Шпанско удружење, које представља више од 80 медија, поднело тужбу против компаније „Мета“ оптужујући је за нелојалну конкуренцију у онлајн оглашавању. Удужење тражи 550 милиона евра одштете
Хроника

„Ел Паис“: Шпанско удружење, које представља више од 80 медија, поднело тужбу против компаније „Мета“ оптужујући је за нелојалну конкуренцију у онлајн оглашавању. Удужење тражи 550 милиона евра одштете

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 04. децембар 2023.

Шпанско удружење које представља више од 80 медија поднело је тужбу против Мете, матичне компаније друштвене мреже Фејсбук, оптужујући је за нелојалну конкуренцију у онлајн оглашавању и наводно игнорисање правила Европске уније о заштити података, пише Ел Паис, наводећи да та медијска асоцјација тражи од Мете милионску одштету.

Асоцијација информационих медија саопштила да тражи 550 милиона евра од гиганта друштвених медија. Удружење представља десетине новина, укључујући главне шпанске дневне листове Ел Паис, Ел Мундо, АБЦ и Ла Вангуардиа.

Компанија Мета је у саопштењу Асоцијација оптужена за „систематско и масовно непоштовање“ прописа ЕУ о заштити података у периоду од маја 2018, када су ступили на снагу, до јула 2023. Мета је, како се наводи, више пута игнорисала захтев да грађани дају сагласност за коришћење њихових података за рекламно профилисање.

Компанија је одбила да коментарише, рекавши да није видела правне документе, наводи АП.

Пракса Метиних платформи Фејсбук и Инстаграм је да већ дуго користе оглашавање које укључује праћење индивидуалног понашања корисника тих мрежа, поут навика прегледања веба, кликови мишем и коришћење апликација, а затим коришћење тих података за прављење профила за циљаног објављивања огласа тза те кориснике. Судске пресуде су у међувремену умањиле способност компаније Мета да, према важећим прописима ЕУ о приватности података, оправда своје методе оглашавања.

У јулу је највиши суд ЕУ пресудио да компанија не може приморати кориснике у блоку од 27 земаља чланица Уније да пристану на персонализоване огласе, рекавши да корисници морају слободно да дају свој пристанак. Мета је реаговала нудећи верзије Фејсбука и Инстаграма без огласа за европске кориснике уз месечну накнаду.

Шпанско удружење је саопштило да је коришћење личних података корисника Мета платформи, праћених без њиховог пристанка, омогућило америчкој компанији да понуди огласни простор заснован на „нелегитимно стеченој конкурентској предности“, индиректно угрожавајући егзистенцију шпанских медија.

Удружење је позвало оглашиваче у јавном и приватном сектору „да своје рекламне кампање повере сигурним, поузданим и одговорним медијима, који поштују права грађана и који су посвећени промовисању демократског квалитета у Шпанији“.

„Дошло је време да се стане на крај понашању технолошких компанија које себи могу да приуште да плате милионске казне како би наставиле да се не придржавају прописа, уништавајући тржиште на којем послујемо, чинећи своје стечене приходе незаконитим“, нагласила је генерална директорка шпанског медијског удружења Ирена Ланзако.

Случај шпанских медија против Мете поднет је трговачким судовима у Мадриду, наводи Ел Паис.

(Фонет)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер