среда, 20. новембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Драгољуб Мићуновић: ЕУ И САД чувају Владу
Хроника

Драгољуб Мићуновић: ЕУ И САД чувају Владу

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 16. фебруар 2013.

Премијер, потпредседник Владе и председник државе направили су значајан корак ка решењу косовског питања. Чини се да одатле нема повратка и та ће сарадња ићи све док се не донесе коначна одлука. Они су због тога заштићени, и могу да разумем да и Брисел и Вашингтон кажу да не желе да мењају тим који треба да заврши овај задатак.

Овако у интервјуу за “Блиц” Драгољуб Мићуновић, председник Политичког савета ДС, објашњава разлоге међународне подршке актуелној власти и њихова упозорења да изборе не треба сад расписивати.

Један од оснивача и први председник ДС одликован је недавно највишим француским признањем Легијом части за најдужи континуитет у ширењу слобода, развоју демократије и европске оријентације код нас. Због тог “грађења демократије” Мићуновићева упозорења имају посебну тежину:

- Добро је што је настављена проевропска политика у смислу да се чини све да се добије датум за почетак преговора са ЕУ, поготово кад су у питању разговори с Приштином. Али кад се то заврши и почну преговори са ЕУ, ако се не буду развијале демократске вредности и демократске реформе, ове заслуге ће бити брзо заборављене. Морамо се суочити са забрињавајућим појавама угрожавања права и слобода грађана, посебно мањинских група, различитим облицима нетолеранције и дискриминације, дефицитом владавине права, нефункционисањем институција и порастом насиља. А сиромаштво и незапосленост притискаће друштво.

Каква је судбина Владе након свега што је објављено о премијеру?

- Проблем ове владе је пре свега проблем ауторитета, јер највећа странка није дала премијера. Видљив је раскорак између Дачића и Вучића и без обзира што говоре да је све хармонично, избијају конфликти и повремено долази до усијања. И то је случај с објављивањем контаката са појединцима из Шарићеве групе. Питање компромитације премијера ће доћи касније ако будемо имали јасне доказе. Ипак, и недоследност у изјавама донела је штету Дачићу. У питању је истрага која траје годинама и у којој су направљени значајни резултати, док је то још ДС водила. Истрага није довршена, дошло је до промене власти и сад имамо другог чувара тајних кутија чији садржај не би смео да буде доступан никоме осим тужиоцима.

И кад би могли бити избори?

- Да ли ће то бити на јесен, до краја године или раније, не знам, могућа су изненађења. Влада је уздрмана, не делује функционално и оптимистично. Полако је пристижу економски и финансијски проблеми. Неће моћи све да се покрије искључиво борбом против корупције, па чак ни добијањем датума за преговоре. Главни проблем је незапосленост.

Нисте одобравали избацивање Душана Петровића и Вука Јеремића из странке?

- Код нас се врлине често проглашавају за мане, и обратно. Ако у некој странци има расправе, ја то сматрам врлином, а не недостатком. Није добро када се жуди за монолитношћу. То је израз који је Тито много ценио и увек говорио „наша партија је монолитна“. А из те монолитне Титове партије избачено је два милиона људи, док се најзад није распала. Питање посланичких мандата било је постављено тако да се бира између партијске дисциплине и разумевања односа странке према правима, појединцу и унутрашњој демократији. Мислим да странка ако хоће да успе мора да нађе што шири оквир за све демократски оријентисане људе. У томе нема ничег личног, то је ствар принципа. Знам да је ефикасност веома битна за странку, али о свим важним стварима, да би се избегле грешке, морамо се договорити.

Зар није договорено на седници ГО ДС?

- Није договорено и није се о томе аргументовано разговарало. Проблем око те одлуке и дисциплиновања посланика је закон који је укинуо бланко оставке, па сада мандатом аутономно располаже посланик, а не странка. За мене се поставило питање: можете ли некога санкционисати ако се он придржава свог права?

Али гласало се?

- Јесте, ја сам гласао против, остао сам у мањини. Сматрам да је моје право да се залажем за поштовање процедура и права, да је то у интересу странке. Да странка има два посланика мање, само зато да би се показало да се строго извршавају и већинске погрешне и неубедљиве одлуке, није чак ни прагматично. Сматрао сам и сматрам да је веома важно да ДС сачува дебату и да има храбрости да чује аргументе, чак и да исправи одлуку која је донета ако се покаже лошом. Постоје институције које су засноване на ефикасности и ауторитету, војне или привредне, али политичке странке морају имати и нешто више, морају бити засноване и на сагласности, јер су у питању слободни људи који имају своја мишљења и уверења која треба усагласити.

(Блиц) 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер