четвртак, 09. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Данас: Ауто-пут или обичан пут са погрешно исцртаним линијама - Шта је Вучић отворио у Мерошини?
Хроника

Данас: Ауто-пут или обичан пут са погрешно исцртаним линијама - Шта је Вучић отворио у Мерошини?

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 30. јул 2023.

 Председник Србије пре три дана отворио је деоницу ауто-пута Мерошина-Мерошина 1 од 5,5 километара, који је део ауто-пута Ниш-Медраде, а који би требало да обезбеди путну везу са луком Драч у Албанији. Чак је и именован као „Аутопут Мира“.

Он је изјавио и да „људи морају да знају да само један километар кошта од осам до 25 милиона евра у зависности од конфигурације терена“.

Међутим, у преносу уживо док су се председник, шеф делегације ЕУ у Србији Емануел Жиофре и остатак делегације возили у аутобусу без крова по новом путу, могло се видети да се овај ауто-пут разликује од других ауто-путева.

Наиме, овај пут има само три траке за оба смера.

Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре изјавио је два дана касније да је отворена деоница „рађена у полупрофилу“, а да ће остале деонице овог ауто-пута бити грађене у „пуном профилу“, као и да ће се и на овој деоници „накнадно градити пуни профил“.

Да бисмо утврдили о каквој врсти пута се ради питали смо стручњаке.

Грађевински инжењер Данијел Дашић каже за Данас да је овај пут категорисан као пут ИБ реда, док су ауто-путеви категорисани као путеви 1А реда.

„Ако питаш оптимисту отворена је једна трака аутопута. Ако питаш реалисту отворен је магистрални пут. Песимиста би рекао да је то обичан пут са погрешно исцртаним линијама. Врхунац пародије је да овим темпом, 5,5 километара за нешто испод две године од свечаног отварања радова у септембру 2021, можемо да очекујемо 14 оваквих свечаних отварања део по део и завршетак за 28 година, негде 2049.“, оценио је Дашић.

Према речима Игора Велића, мастер саобраћајног инжењера да би неки пут био назван ауто-путем мора да испуни седам услова.

– Мора бити обележен знаком за ауто-пут који је зелене боје.

– Максимална брзина мора бити 130 километара на сат.

– Мора да има најмање две саобраћајне траке и зауставну траку у сваком смеру.

– Смерови морају бити физички одвојени.

– Мора постојати контролисани приступ ауто-путу, другим речима то су наплатне рампе.

– Укрштање са другим путевима не сме бити на истом нивоу, односно укључења и искључења са ауто-пута морају бити денивелисана.

– Пут служи стриктно за моторни саобраћај и сва возила спорија од 50 километара на сат не смеју да зађу на ауто-пут и то је такође минимална брзина на овој врсти путева

Велић истиче да у прописима нигде не постоји израз полуауто-пут или брза саобраћајница како се често у изјавама политичара називају путеви који се граде последњих година.

Такође, „полупрофил ауто-пута“, према његовим речима, биле би две траке и зауставна трака, односно део ауто-пута у једном смеру.

Зато постоји, термин „мотопут“ који карактерише ограничење брзине од 100 километара на сат, саобраћајни знак плаве боје и такође, минимална брзина од 50 километара на сат.

(Данас)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер