Početna strana > Hronika > Božićna poruka beogradskog nadbiskupa Stanislava Hočevara
Hronika

Božićna poruka beogradskog nadbiskupa Stanislava Hočevara

PDF Štampa El. pošta
petak, 24. decembar 2010.
PORUKA BEOGRADSKOG NADBISKUPA

»A stvarnost je – Telo Hristovo« (Kol 2, 17)

Braćo i sestre,

Svi vi, predragi, u novom čoveku, Bogo-Čoveku Isusu Hristu!

Sa vama se, u vama i za vas radujem proslavi Rođenja Isusa Hrista, Sina Božjeg, a po veličanstvenoj tajni Večne ljubavi, našeg Brata, našeg starijeg Brata. Njemu danas otvaramo svoje srce i razum, predajemo volju i celokupno svoje biće. U misteriji svakodnevnog života, snagom svog razuma naslućujemo, ali silom svoga srca verujemo da je u Njemu i samo po Njemu naš život pravi život. Zato vas u Njegovo ime sve pozdravljam i blagosiljam!

Posmatrajući, naime, tajnu Njegovog Rođenja, otkrivamo, zapravo tek naslućujemo beskrajne mogućnosti novog rođenja i nas samih, i naših porodica, zajednica, društva kojem pripadamo, celokupnog čovečanstva. Posle niza godina i desetleća dubokih promena i različitih iskustava, svi smo mi došli do saznanja šta znači biti samo zemaljski čovek, a šta znači biti čovek u Isusu Hristu, čovek vere, čedo Boga večnosti, Boga ljubavi, Boga istine. Lišen duhovnog sveta i duhovnog iskustva, zemaljski čovek nas je toliko puta prevario, zaratio, zarobio, osiromašio i iznutra otrovao. Čeznuli smo za slobodom, a rodili se kao robovi kratkotrajnog gutljaja samozadovoljstva. Često smo se opijali velikim obećanjima neograničene slobode, a ostali smo u pustoj zemlji beskrajne udaljenosti od sreće, mira i istinski trajnog zadovoljstva. Tako, u ovom tajanstvenom slavlju Isusovog Rođenja, sami sebi moramo priznati da najčešće živimo tragikomično: želimo da budemo slobodni, a ne znamo šta sloboda jeste; želimo da budemo beskrajno srećni, a duhovno se hranimo samo onim što je ograničeno.

Zato smo u ovoj, prvoj godini priprema za Jubilarnu godinu 2013, odlučni da, po rečima svetog apostola Pavla Kološanima (Kol 2, 17), u Novorođenčetu iz Vitlejema otkrijemo jedinu pravu »stvarnost života«: Bogočoveka Isusa Hrista, koji jeste ta jedina prava stvarnost života. Njegovo presveto Telo, očišćeno od svakog ropstva sebičnosti i grehu, neraskidivo spaja Boga i čoveka, Nebo i zemlju, Božju slobodu i ljubav, kao i čovekovu slobodu i ljubav. On, Novorođeni, dolazi među nas, sinove ljudske, govoreći: »Oče, evo dolazim da vršim Tvoju volju!« (up. Jev 10, 9) On vrši samo ono što je u planovima Oca Nebeskog, dakle, samo ono što je stvarno, jer samo Božja Reč ima stvaralačku snagu, pa je zato i On sam prava i neponovljiva stvarnost. On je čisto zlato čiste slobode i ljubavi. Samo On je Sjaj koji se ne gasi, večna »Svetlost sveta«.

Isto to, tek rođeno Telo Isusa Hrista kasnije će, u zrelosti svoga zemaljskog života, nositi Krst spasa i leći na to novo stablo života, govoreći: »Ne moja, nego Tvoja volja neka bude!« (up. Lk 22, 42) Ovo isto presveto Telo moglo je, dakle, i da umirući izgovori: »Dovršeno je!« (Jv 19, 30) Zapravo: Ispunio sam celokupan Očev naum spasenja. Tako je, po Njemu, u svet ušla nova stvarnost, i to - stvarnost spasenja. A to za sve nas znači da bez ličnog, svesnog, slobodnog sjedinjenja s tom »stvarnošću« Hristovog Tela nije moguće ni pojmiti ni prepoznati šta znači biti čovek. Čovekovo biće bez intimnog i svestranog sjedinjenja s jedinom pravom stvarnošću Isusa Hrista ne može da spozna svoj životni poziv, da shvati svoju ulogu u životu i istoriji, ili da razume svoje dužnosti i svoja prava. Bez te konkretne istorijske stvarnosti Isusa Hrista, koji je čista sloboda istine i ljubavi, niko ne može da razume šta je to sloboda, a kamoli da tu slobodu živi.

Crkva Hristova ne otkriva ljudima veru u tu stvarnost Bogočoveka Isusa Hrista iz želje da se »upliće u ovozemaljska zbivanja«, nego iz ljubavi prema čoveku i čovečanstvu. Bogočovek Isus Hrist nije, naime, samo nekakva emocija, nije puka ideja među tolikim idejama, niti tek jedna ponuda u moru ponuda, nego je prva i poslednja unutrašnja stvarnost svake druge stvarnosti. On je, još više, pravi »koren« života, jedini »ključ« za razumevanje čitavog svemira i svekolike istorije. Božić stoga nije tek jedan praznik među danima slavlja, nego je čvrsti temelj bilo kojeg drugog slavlja. Bez tog kamena temeljca ne može biti izgrađena niti jedna »sigurna kuća«. Upravo zato Crkva poziva svoje vernike da se utemelje na njemu, da se obnavljaju i hrane tom svetom tajnom jedine stvarnosti: euharistijskim Telom Hristovim u presvetoj Liturgiji.

S ovim mislima, ponizno i smerno pristupam svakoj osobi i svakoj porodici, svakoj zajednici i svakom narodu, želeći svima srećan Božić. Da: Neka se Isus rodi u meni, i među svima nama! Neka se rodi temelj prave nade kao temelj stvarnog mira i istinskog pomirenja.

Srećan Božić, dakle, predraga braćo i sestre moje drage Crkve! Srećna i blagoslovljena vam bila 2011. godina! Svima koji slave po Julijanskom kalendaru i u duhu istočnog obreda, kličem: Mir Božiji – Hristos se rodi! Neka naša, nova 2011. godina bude oslonjena na uvek novi i jedini pravi temelj života – Bogočoveka Isusa Hrista, »sjajnu zvezdu Danicu« (up. Otk 22, 16).

U toj nadi, na ovom vitlejemskom putu, neka vas sve blagoslovi Bog Otac i Sin i Sveti Duh!

† Stanislav Hočevar,

nadbiskup beogradski

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner