Hronika | |||
Blic: Kupac „Telekoma“ diže cene impulsa |
ponedeljak, 06. decembar 2010. | |
Korisnici usluga fiksne telefonije ne treba da očekuju mnogo povoljnosti nakon prodaje „Telekoma“. Bez obzira na to koja od zainteresovanih kompanija bude kupila srpskog operatora, o jeftinijim impulsima nema ni govora. Naprotiv, građane bi mogle neprijatno da iznenade više cene svih usluga za bar dva puta, a u lokalnom saobraćaju možda i više. Novi vlasnik će, s druge strane, insistirati na nižoj ceni paketa koji integrišu različite usluge. Do sada su tri kompanije, „Dojče telekom“, „Telekom Austrija“ i „Frans telekom“, stekle status potencijalnih kupaca „Telekoma Srbija“, otkupom tenderske dokumentacije, dok je tenderska komisija odobrila kompanijama „Amerika movil“ i „Veder investments“, u čijem je vlasništvu egipatski „Oraskom“, da otkupe dokumentaciju. Ko će od pet pomenutih giganata telekomunikacija dati novčanu ponudu za „Telekom“ ostaje da se vidi, tek - stručnjaci kažu da nezavisno od toga ko bude bio novi kupac, korisnici mogu da očekuju više cene i ne mnogo bolju uslugu, osim kada je reč o internetu. Aleksandra Smiljanić, bivša ministarka za telekomunikacije, kaže da bi se slična situacija desila kada bi bilo ko od potencijalnih kupaca došao na naše tržište. - Niko ne može da izgradi infrastrukturu kakvu ima „Telekom“, koja zahteva ogromne investicije, a čim ima monopola, oni će podizati cene i smanjiti investicije jer žele profit - kaže Smiljanićeva. Ona dodaje da je „Telekom“ investirao mnogo u svoju fiksnu mrežu, a najskuplje je postaviti fiksne linije koje se koriste za telefoniju, dial-up i brzi internet. - Kompanija je izgradila 42 fiksne linije na 100 stanovnika, što je bolje od proseka EU. „Dojče telekom“ i „Frans telekom“ nisu puno investirali u operatore koje su kupili u Slovačkoj i Poljskoj. Broj fiksnih linija u tim zemljama je 20, odnosno 26 na 100 stanovnika. „Telekom Austrija“ ne poseduje druge fiksne operatore, i ima fiksnu mrežu slične veličine srpske, sa 37 fiksnih linija na 100 stanovnika. Što se tiče širokopojasnog interneta u Srbiji, ostao je lakši deo investiranja u priključke koje mogu državni „Telekom“ i drugi internet servis provajderi da nastave - ističe Smiljanićeva. Ona dodaje da iskustva iz regiona takođe govore da su cene telefonskih usluga nakon privatizacije tipično bar dva puta više. Bojana Stamenković (Blic) |