уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Блиц: Купац „Телекома“ диже цене импулса
Хроника

Блиц: Купац „Телекома“ диже цене импулса

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 06. децембар 2010.

Корисници услуга фиксне телефоније не треба да очекују много повољности након продаје „Телекома“. Без обзира на то која од заинтересованих компанија буде купила српског оператора, о јефтинијим импулсима нема ни говора. Напротив, грађане би могле непријатно да изненаде више цене свих услуга за бар два пута, а у локалном саобраћају можда и више.

Нови власник ће, с друге стране, инсистирати на нижој цени пакета који интегришу различите услуге. До сада су три компаније, „Дојче телеком“, „Телеком Аустрија“ и „Франс телеком“, стекле статус потенцијалних купаца „Телекома Србија“, откупом тендерске документације, док је тендерска комисија одобрила компанијама „Америка мовил“ и „Ведер инвестментс“, у чијем је власништву египатски „Ораском“, да откупе документацију.

Ко ће од пет поменутих гиганата телекомуникација дати новчану понуду за „Телеком“ остаје да се види, тек - стручњаци кажу да независно од тога ко буде био нови купац, корисници могу да очекују више цене и не много бољу услугу, осим када је реч о интернету.

Александра Смиљанић, бивша министарка за телекомуникације, каже да би се слична ситуација десила када би било ко од потенцијалних купаца дошао на наше тржиште.

- Нико не може да изгради инфраструктуру какву има „Телеком“, која захтева огромне инвестиције, а чим има монопола, они ће подизати цене и смањити инвестиције јер желе профит - каже Смиљанићева.

Она додаје да је „Телеком“ инвестирао много у своју фиксну мрежу, а најскупље је поставити фиксне линије које се користе за телефонију, диал-уп и брзи интернет.

- Компанија је изградила 42 фиксне линије на 100 становника, што је боље од просека ЕУ. „Дојче телеком“ и „Франс телеком“ нису пуно инвестирали у операторе које су купили у Словачкој и Пољској. Број фиксних линија у тим земљама је 20, односно 26 на 100 становника. „Телеком Аустрија“ не поседује друге фиксне операторе, и има фиксну мрежу сличне величине српске, са 37 фиксних линија на 100 становника. Што се тиче широкопојасног интернета у Србији, остао је лакши део инвестирања у прикључке које могу државни „Телеком“ и други интернет сервис провајдери да наставе - истиче Смиљанићева.

Она додаје да искуства из региона такође говоре да су цене телефонских услуга након приватизације типично бар два пута више.

Бојана Стаменковић

(Блиц)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер