уторак, 19. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > БИРОДИ: Вучић позитивно представљен чак 82,6 одсто времена на телевизијама са националном фреквенцијом у периоду током два месеца – уз нула одсто критике
Хроника

БИРОДИ: Вучић позитивно представљен чак 82,6 одсто времена на телевизијама са националном фреквенцијом у периоду током два месеца – уз нула одсто критике

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 28. фебруар 2021.

Председник Србије Александар Вучић, у периоду од 1. децембра 2020. до 31. јануара 2021. године, у информативном програму телевизија са националном фреквенцијом позитивно је представљен чак 82,6 одсто времена, док у негативном контексту уопште није спомињан, показују подаци Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ). Негативно представљање српског председника на телевизијама РТС, ТВ Прва, Хепи, Пинк и Б92 износи - нула одсто.

Како показују најновија истраживања БИРОДИ, у централним информативним емисијама на РТС, Пинку, ТВ Прва, Б92, Хепи и Н1 у периоду од 1.12.2020. до 31.1.2021. године Вучић је представљен позитивно у чак 82,6 одсто времена, 12,3 одсто неутрално и свега 5,1 негативно. У позитивном тону председник Србије процентуално је највише представљен на телевизији Пинк са чак 97,7 одсто, следи РТС са 91,1 одсто, ТВ Прва и Б92 са 91, Хепи са 90 одсто, док је на телевизији Н1 у позитивном тону представљен 7,8 одсто.

Кад је реч о негативном представљању, он износи нула одсто на свих пет телевизијских станица са националном фреквенцијом, док на Н1 овај проценат износи 37,8.

У овом периоду председник Србије највише је говорио о темама везаним за корона вирус (23,7 одсто), спољној политици (11,8 одсто), војсци и полицији (10,3 одсто), инфраструктури (8,6 одсто) и економији и страним инвестицијама (8,2 одсто) .

Интересантно је да је председник земље која је кандидат за приступ Европској унији о евроинтеграцијама говорио само 1,4 одсто, готово колико и о спорту (1,1 одсто).  Вучић је намање говорио о образовању и државној управи и јавном сектору са нула одсто, а на листи “непожељних” тема је и култура са 0,4 одсто.

Извршни директор Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) Зоран Гавриловић за портал Нова.рс каже да је очигледно да смо ушли у неформалну председничку кампању.

 “Ови резултати показују да је пет телевизија са националном фреквенцијом постало само пропагандни алат председника Србије. Ово је простор и обавеза РЕМ да реагује, јер се оваквим извештавањем крши право грађана гарантовано чланом 51 Устава Србије на објективно, благовремено и тачно информисање, односно крши се Закон о јавном информисању, члан 15”, каже Гавриловић.

Према подацима БИРОДИ, додаје, бивши председници Србије Борис Тадић и Томислав Николић никада ни изблиза нису представљани на овако позитиван начин.

“БИРОДИ је радио мониторинг и 2012. године и проценат позитивног представљања Тадића у предизборној кампањи износио је 72 одсто, а Николића 66 одсто. Али, тада смо били у званичној изборној кампањи. Вучић је од 2014. године када је постао премијер преузео потпуну медијску доминацију. Он је централни актер медија. Од њега не видите ништа друго”, закључује Гавриловић.

(Нова.рс)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер