субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > "БИРОДИ": Вучић највише заступљен на РТС, Б92, Првој, Пинку и Хепи телевизији
Хроника

"БИРОДИ": Вучић највише заступљен на РТС, Б92, Првој, Пинку и Хепи телевизији

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 19. април 2016.

У предизборној кампањи у Србији у медијима је био доминантан премијер и лидер Српске напредне странке (СНС) Александар Вучић у позитивном тону, а од деведесетих година ниједна кампања није била заснована на једној личности као сада, показали су данас резултати праћења предизборне кампање Новосадске новинарске школе.

зрењанин, плакати, избори

Представница Новосадске новинарске школе Дубравка Валић Недељковић казала је на конференцији за новинаре у Београду да су "само три од укупно 18 дана били празни и дани одмора за Вучића".

Она је навела и да је предизборну кампању у 2016. години обележио недостатак баланса, односно неравномерна заступљеност политичких актера који у кампањи учествују.

Према речима представника Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) Зорана Гавриловића, на Радио-телевизији Србије, Б92, Првој, Пинку и Хепи телевизији највише је био заступљен премијер и лидер СНС Александар Вучић који је водио позитивно-промотивну кампању онога што је влада урадила, али и онога шта ће да уради.

"На телевизији Пинк у позитивном тону је био доминантан Вучић, док након њега следи председник Демократске странке Бојан Пајтић који је два и по пута више представљен негативно него позитивно", рекао је Гавриловић.

Како је рекао представник БИРОДИ-ја Дражен Павлица, читава медијска стратегија током кампање се генерише ка једној личности, освртању ка прошлости, док је садашњост ишчезла, а будућност се стално помера.

Представник организације "Транспарентност Србија" Златко Минић казао је да од 2015. године два и по пута порастао број промотивних активности, а да се очекује да још расте, јер за државне функционере не важи изборна тишина.

"Премијер Вучић је имао два пута више активности током предизборног периода него у истом периоду 2015. године", рекао је Минић.

Он је додао да је било коришћења државних ресурса попут превозног средства у предизборне сврхе и као пример навео посету премијера Вучића Косову током које је он и одржао митинг као лидер СНС.

Минић је рекао и да је кампању обележило и давање изјава као државних функционера на страначким скуповима, као што је био случај са потпредседником СНС Небојшом Стефановићем који је на страначком скупу у Лапову давао изјаве у својству министра унутрашњих послова о томе да ће бити формирани посебни тимови полиције који ће пратити изборни дан, 24. април.

Представник Шер фондације Андреј Петровски казао је да је на друштвеним мрежама најактивнији покрет Двери, док је Драган Добрашиновић из Топличког центра за демократију и људска права оценио да је предизборна кампања била јако досадна и без директних сучељавања ставова и идеја.

(РТВ)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер