понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Биро за друштвена истраживања: Вучић и даље апсолутно доминантан у медијима – на ТВ Пинку Вучић 7.999 секунди, Саша Јанковић 288, Вук Јеремић 247 секунди
Хроника

Биро за друштвена истраживања: Вучић и даље апсолутно доминантан у медијима – на ТВ Пинку Вучић 7.999 секунди, Саша Јанковић 288, Вук Јеремић 247 секунди

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 21. март 2017.

Александар Вучић и даље преовладава у централним информативним емисијама, и као председнички кандидат и кроз представљање његових премијерских активности, резултати су мониторинга медијског извештавања Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) у другој недељи кампање за председничке изборе, од 10. до 16. марта.

БИРОДИ у саопштењу указује на наставак тренда доминантно позитивног представљања председничких кандидата у медијима.

Апсолутна доминација Александра Вучића се наставља на ТВ Пинк. Од укупно 7.999 секунди, 6.961 је посвећено Вучићу у улози премијера, док је у 1.038 секунди представљен као председнички кандидат. Поређења ради, први следећи кандидат, Саша Јанковић, на поменутој телевизији имао је тек 288 секунди.

Од општег тренда извештавања о председничким кандидатима на ТВ Пинк, који одликује позитивно представљање, одступа се у два случаја. Док је Вук Јеремић у 165 секунди, од укупно 247, негативно представљен, Саша Јанковић је у 71 секунди, од укупно 361, негативно представљен.

Сличан тренд доминације Александра Вучића, услед двоструке функције, забележен је и у извештавању ТВ Прва, ТВ Б92, РТС 1 и ТВ Хепи. С друге стране, имамо уједначено представљање осталих учесника избора.

Извештавање ТВ Н1 одступа од назначеног тренда и карактерише га уједначено представљање председничких кандидата. Тако је Вучићу припало 98 секунди као кандидату и 385 као премијеру. Саша Јанковић је забележио 209 секунди, Вук Јеремић 193, док је Љубиша Прелетачевић имао 189 секунди.

Другу недељу кампање обележило је интензивније праћење активности Љубише Прелетачевића, којем је у изборним блоковима РТС 1 и Н1 посвећено 90, односно 189 секунди. На осталим посматраним телевизијама његова заступљеност је знатно мања у односу на друге кандидате.

За разлику од ранијих мониторинга, функционерска кампања је сада сведена на премијера Вучића. Пораст времена у извештавању о активностима премијера може се објаснити спољнополитичким догађајима. Највећу медијску пажњу су привукле премијерова посета Немачкој и самит премијера Западног Балкана у Сарајеву.

Мониторингом су обухваћене централне информативне емисије на телевизијама РТС 1, Прва, Пинк, Б92, Хепи и Н1. Анализа обухвата праћење временске заступљености актера на изборима и тоналитет њиховог представљања.

БИРОДИ спроводи мониторинг извештавања медија по методологији која је заснована на правилима која су дефинисана од стране Венецијанске комисије, Савета Европе, ОДХИРА, ОСЦЕ и Директората за људска права ЕУ.

(Фонет) 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер